شناسهٔ خبر: 27097589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

افشای تصاویر افسران آمریکایی در اتاق عملیات ائتلاف سعودی

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی:تصاویر افشا شده از حضور فرماندهان ارشد پنتاگون در اتاق عملیات ائتلاف سعودی در غرب یمن، بر ادعاهای رهبر انصارالله مبنی بر هدایت عملیات مزدوران عربستان و امارات در ساحل غربی و جنوب «الحدیده» توسط آمریکایی ها صحه گذاشت.

تصاویر لو رفته از اتاق های عملیات ائتلاف سعودی و اماراتی برای اشغال ساحل غربی به ویژه بندر مهم «الحُدیده» یمن نشان می‌دهد که افسران بلند پایه ارتش آمریکا مستقیما فرماندهی این عملیات را بر عهده دارند. شبکه خبری «یمن پرس» به صورت اختصاصی این تصاویر را منتشر کرد که در آن، افسران و فرماندهان آمریکایی در کنار نیروهای اماراتی در حال رایزنی و گفتگو هستند. این شبکه خبری نوشت، تصاویر منتشر شده از اتاق عملیات ائتلاف سعودی بیانگر این حقیقت و واقعیت است که جنگ علیه یمن، در وهله اول جنگ آمریکا علیه این کشور است تا جنگ سعودی و اماراتی و افشای این تصاویر، سخنان اخیر «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در مورد اتاق‌های عملیات مشترک متجاوزان علیه یمن را تأیید می‌کند.

در چنین شرایطی ،انصار الله یمن در اقدامی یکطرفه و از موضعی برتر، آتش بس دو هفته ای در نبرد دریایی با ائتلاف سعودی اعلام کرد.

محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن در این راستا از آغاز آتش‌بس یک طرفه و ۱۵روزه ارتش و جنبش انصارالله در نبرد دریایی با ائتلاف سعودی خبر داد و از طرف مقابل نیز خواست تا در راستای توقف خونریزی و درد و رنج مردم یمن، این ابتکار عمل را بپذیرند و آنها ن]یز دست به اقدام مشابه بزنند.

نظر شما