شناسهٔ خبر: 27094496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افشای تصاویر اتاق عملیات ائتلاف سعودی در غرب یمن؛ آمریکا عملیات را فرماندهی می‌کند

تصاویر لو رفته از اتاق عملیات ائتلاف سعودی برای اشغال بندر «الحدیده» یمن نشان می‌دهد افسران بلند پایه ارتش آمریکا مستقیما فرماندهی این عملیات را بر عهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر لو رفته از اتاق‌های عملیات مشترک سعودی و اماراتی برای اشغال ساحل غربی به ویژه بندر مهم «الحُدیده» یمن حکایت از آن دارد که افسران آمریکایی فرماندهی این اتاق‌ها را در دست دارند.

وبگاه خبری «یمنی پرس» به صورت اختصاصی این تصاویر را روز سه‌شنبه (نُهم مرداد - 31 ژوئیه) منتشر کرد که در این تصاویر افسران و فرماندهان آمریکایی در کنار نیروهای اماراتی در حال رایزنی و گفت‌وگو هستند.

این وبگاه نوشت که تصاویر منتشر شده از اتاق عملیات ائتلاف سعودی بیانگر این حقیقت و واقعیت است که جنگ علیه یمن، در وهله اول جنگ آمریکا علیه این کشور است تا جنگ سعودی و اماراتی.

 

این رسانه‌ی یمنی می‌نویسد، عربستان سعودی و اماراتی تنها ابزار‌ها و «کفش‌هایی» هستند که آمریکا به بهانه واهی حمایت از آنچه آن را «دولت قانونی» می‌نامد، از آن‌ها با هدف اشغال و غارت یمن و کشتار مردم این کشور استفاده می‌کند.

افشای این تصاویر، سخنان اخیر «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در مورد اتاق‌های عملیات مشترک متجاوزان علیه یمن را تأیید می‌کند.

او در سخنرانی اخیر خود به مناسبت «راهپیمایی ضد استعماری»، در ارتباط با عملیات ائتلاف سعودی برای اشغال بندر الحدیده و ساحل غربی گفته بود که «نبرد در یمن تهاجم خارجی است و کسانی که در میدان نبرد را مدیریت می‌کنند، افسران سعودی و اماراتی هستند که به اتاق‌های عملیاتی وصل‌اند که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها آن‌ها را مدیریت می‌کنند».

رهبر جنبش انصارالله یمن همچنین گفته بود که «حمله به ساحل [غربی یمن] تصمیم آمریکایی‌ها بود؛ آن‌ها برای این نبرد برنامه‌ریزی کردند و بر آن نظارت دارند و مزدورانی که در میدان در حال جنگیدن هستند، تنها سرباز و پیاده نظام‌اند. شهید «صالح الصمّاد»، [رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن] بعد از آنکه بر اساس اطلاعات، قراین و دلایل واضحی به حضور آمریکایی‌ها در این نبرد پی برد، به استان الحدیده رفت».

شهید الصماد سوم اردیبهشت ماه گذشته در جریان بازدید از جبهه الحدیده در حمله هوایی پهپادهای ائتلاف اماراتی و سعودی به شهادت رسید.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی بعد از گذشت بیش از سه سال از اعلام جنگ علیه یمن و ناکامی در رسیدن به اهداف ار پیش تعیین شده، چهاردهم ژوئن ( ۲۳ خرداد ماه) عملیات نظامی گسترده‌ای موسوم به عملیات «پیروزی طلایی» برای اشغال شهر الحدیده و بندر مهم آن آغاز کرد.

عملیات ائتلاف مذکور به رغم پشتیبانی هوایی و زمینی با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و تاکتیک ایجاد کمین شکست خورد و براساس آماری که اخیرا منتشر شده، از زمان آغاز این عملیات ده هزار نیروی سعودی و اماراتی و نظامیان یمنی وابسته به آن‌ها در جبهه ساحل غربی کشته یا زخمی شده‌اند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

نظر شما