شناسهٔ خبر: 26814468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان در تولید به استان‌های دیگر متکی است

R7860/P1377/S6,67/CT11

سرپرست استانداری کرمان ‌با اشاره به اینکه ‌از لحاظ تولید به استان‌های دیگر متکی هستیم، گفت:‌ باید از مسئولان ‌در منطقه برای بازدید دعوت ‌و از تجربه آنها استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، محمد جواد فدایی امروز صبح در جلسه کار گروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی، و مخاطرات بخش کشاورزی در جنوب استان کرمان اظهار داشت: باید در سال زراعی جاری کشت بهینه و مطلوب داشته باشیم و متقاضیان از نتیجه برنامه رضایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به اصول برنامه‌ریزی توجه کنیم تا در سال‌های آینده مشکل نداشته باشیم گفت: در یک ساله گذشته با افزایش تولید و کاهش قیمت مواجه شدیم که این مهم نباید در کشت سال جاری چنین اتفاقی رخ دهد.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه اگر در سال آینده با این بحران مواجه شویم کم‌کاری مسئولان است که نتوانستند درست تصمیم بگیرند افزود: اگر از تجربه گذشته استفاده نکنیم باز هم با مشکل مواجه می‌شویم و فاجعه‌ای دیگر برای کشاورزان رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه باید وقت بگذاریم و دستورالعمل مشخصی اجرا کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم که برای کشاورز هم اقتصادی باشد و کشاورزان متضرر نشوند گفت: دستگاه‌های اجرایی در این امر مهم همکاری داشته و با راه کارهای برنامه‌ریزی کشت تصویب کنند که دیگر شاهد مشکلات گذشته کشاورزان نباشیم.

فدایی با اشاره به اینکه ما از لحاظ تولید به استان‌های دیگر متکی هستیم، تصریح کرد: باید از مسئولان آنها در منطقه برای بازدید دعوت کنیم و از تجربه آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای اینکه در سال آینده با افزایش تولید مراجعه نشویم باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم اظهارداشت: برنامه‌ریزی برای کشت سال زراعی آینده در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست استانداری کرمان گفت: برای مبارزه با بیماری‌های دامی مقرر شد تا بودجه‌ای در اختیار دستگاه‌های مربوطه در این حوزه قرار بگیرد تا اقدامات لازم در زمینه بیماری‌های دامی انجام شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما