شناسهٔ خبر: 26771740 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بيمه‌‌کوثر در مسير رشد و بالندگي

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري آريا؛ اين شرکت در هشت سال سابقه فعاليت خود توانسته روند رو به رشدي را داشته و به‌عنوان جوان‌ترين شرکت بيمه در بين 10شرکت بيمه کشور از لحاظ سهم از بازار باشد. ابوالفضل آقادادي خاطرنشان‌کرد: طبق آمار اعلامي بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران در سال96، نه شرکت بيمه ايران، آسيا، دانا، دي، البرز، پارسيان، پاسارگاد، معلم و کوثر هر يک داراي سهم بالاتر از سه‌درصد و با مجموع 81درصد از حق‌بيمه توليدي بازار را به خود اختصاص داده‌اند و 19درصد باقي‌مانده بازار بين 20شرکت ديگر توزيع شده است. وي بيمه‌کوثر را شرکتي استراتژي محور دانست و تصريح‌کرد: با طرح‌ريزي راهبردي صورت گرفته، همه کارکنان مطابق با نقشه راهبرد شرکت، براي تحقق اهداف و برنامه‌ها تلاش مي‌کنند و همچنين به‌صورت مستمر، عملکرد مديريت‌هاي ستادي و استاني با شاخص‌هاي کليدي عملکرد مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي بيمه‌کوثر با اشاره به اينکه در سال1396 با همت و تلاش مديريت‌‌هاي ستادي و استاني و با تغيير رويکرد و هدف‌ اصلاح ترکيب پرتفوي، محدوديت‌هايي در فروش ثالث و سرنشين درنظرگرفته شد، افزود: علي‌رغم کاهش فروش بالغ‌بر 70ميليارد توماني در رشته ثالث، توانستيم با رشد 11درصدي نسبت‌به مدت مشابه سال قبل بالغ‌بر هزارو123ميليارد تومان حق‌بيمه توليدي براي شرکت داشته باشيم که بابت ميزان فروش يادشده در سال گذشته به ميزان 236 ميليارد تومان ذخيره حق‌بيمه منظور شد. ابوالفضل آقادادي از رشد 350 درصدي سود خالص شرکت در سال96 که عمدتا از درآمد سرمايه‌گذاري‌هاي شرکت و مبلغي بالغ‌بر 59 ميليارد تومان بوده است، خبر داد و تصريح‌کرد: مجموع خسارت‌هاي پرداختي شرکت در سال گذشته 765ميليارد تومان، هزينه‌هاي اداري و عمومي 58 ميليارد تومان و هزينه کارمزد 61 ميليارد تومان بوده است. وي با بيان اينکه تاکيد و توجه به برنامه‌محوري، افزايش کترل‌هاي داخلي، استقرار اصول حاکميت شرکتي، وصول مطالبات، توسعه و بهبود زيرساخت‌هاي فن‌اوري و خدمات الکترونيکي، توسعه و کيفي‌سازي شبکه فروش، چابک‌سازي و سازماندهي ساختار سازماني، افزايش اختيارات مديريت‌ها و رتبه‌بندي عملکردي مديريت‌ها و درجه‌بندي نمايندگان ازجمله اهداف و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است، اظهارکرد: توجه به موضوع ريکاوري، کاهش مدت زمان پاسخگويي به شکايات، توجه و پرداخت خسارت زلزله کرمانشاه، بهبود فرايندها‌ و اخذ گواهينامه‌هاي مختلف سيستم مديريت كيفيت، رسيدگي به شكايات مشتريان، سنجش رضايت مشتريان، مديريت كيفيت آموزش، اخذ جايزه ملي سرامدان اقتصاد ، حضور در بين صد شرکت برتر ايران و افزايش دوره‌هاي آموزش تخصصي نيز از ديگر فعاليت‌ها انجام شده در سال96 بوده است. معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي بيمه‌کوثر درباره اهداف و برنامه‌هاي سال97 گفت: افزايش سطح رضايت‌مندي مشتريان، افزايش حق‌بيمه توليدي به حدود هزارو400 ميليارد تومان، استمرار كسب سطح يك توانگري مالي در صنعت بيمه، اصلاح ترکيب پرتفو، افزايش سهم از بازار، سوداوري در فعاليت‌هاي بيمه‌اي، توانمندسازي نيروي‌انساني، توسعه کمي و کيفي زيرساخت‌ها و ارتقاي جايگاه شركت در بين 100 شركت برتر ايران از اهم اهداف و برنامه‌هاي شرکت در سال‌جاري است. -->

نظر شما