شناسهٔ خبر: 26783938 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رشد بالای سود خالص بیمه کوثر

گروه بنگاه‌ها : رشد بالای سود خالص شرکت بیمه کوثر در سال ۹۶ که عمدتا از درآمد سرمایه‌گذاری‌های شرکت بوده، جایگاه بیمه کوثر را در صنعت بیمه ارتقا داده است.به گزارش روابط‌عمومی و اعلام ابوالفضل آقادادی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه‌کوثر، این شرکت در ۸ سال سابقه فعالیت خود توانسته روند رو به رشدی را داشته و به‌عنوان جوان‌ترین شرکت بیمه در بین ۱۰شرکت بیمه کشور از لحاظ سهم از بازار باشد.

صاحب‌خبر -

وی افزود: طبق آمار اعلامی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال۹۶، ۹شرکت بیمه ایران، آسیا، دانا، دی، البرز، پارسیان، پاسارگاد، معلم و کوثر هر یک دارای سهم بالاتر از ۳ درصد و با مجموع ۸۱ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده‌اند و ۱۹درصد باقی‌مانده بازار بین ۲۰ شرکت دیگر توزیع شده است. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه‌کوثر، این شرکت را شرکتی راهبردی محور دانست و تصریح کرد: با طرح‌ریزی راهبردی صورت گرفته، همه کارکنان مطابق با نقشه راهبرد شرکت، برای تحقق اهداف و برنامه‌ها تلاش می‌کنند و به‌صورت مستمر، عملکرد مدیریت‌های ستادی و استانی با شاخص‌های کلیدی عملکرد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.آقادادی با اشاره به اینکه در سال۱۳۹۶ با همت و تلاش مدیریت‌‌های ستادی، استانی و با تغییر رویکرد و هدف‌ اصلاح ترکیب پرتفوی، محدودیت‌هایی در فروش ثالث و سرنشین در نظر گرفته شد، افزود: با وجود کاهش فروش بالغ بر ۷۰ میلیارد تومانی در رشته ثالث، توانستیم با رشد ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی برای شرکت داشته باشیم که بابت میزان فروش یاد شده در سال گذشته به میزان ۲۳۶ میلیارد تومان ذخیره حق بیمه منظور شد. وی از رشد ۳۵۰ درصدی سود خالص شرکت در سال ۹۶ که عمدتا از درآمد سرمایه‌گذاری‌های شرکت و مبلغی حدود ۵۹ میلیارد تومان بوده است، خبر داد و گفت: مجموع خسارت‌های پرداختی شرکت در سال گذشته ۷۶۵ میلیارد تومان، هزینه‌های اداری و عمومی ۵۸ میلیارد تومان و هزینه کارمزد ۶۱ میلیارد تومان بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه‌کوثر با بیان اینکه تاکید و توجه به برنامه‌محوری، افزایش کنترل‌های داخلی، استقرار اصول حاکمیت شرکتی، وصول مطالبات، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فناوری و خدمات الکترونیکی، توسعه و کیفی‌سازی شبکه فروش، چابک‌سازی و سازماندهی ساختار سازمانی، افزایش اختیارات مدیریت‌ها، رتبه‌بندی عملکردی مدیریت‌ها و درجه‌بندی نمایندگان از جمله اهداف و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است، گفت: توجه به موضوع ریکاوری، کاهش مدت زمان پاسخگویی به شکایات، توجه و پرداخت خسارت زلزله کرمانشاه، بهبود فرآیندها‌ و اخذ گواهینامه‌های مختلف سیستم مدیریت کیفیت، رسیدگی به شکایات مشتریان، سنجش رضایت مشتریان، مدیریت کیفیت آموزش، اخذ جایزه ملی سرآمدان اقتصاد، حضور در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران و افزایش دوره‌های آموزش تخصصی نیز از دیگر فعالیت‌ها انجام شده در سال۹۶ بوده است.آقادادی درباره اهداف و برنامه‌های بیمه کوثر در سال ۹۷ گفت: افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان، افزایش حق‌بیمه تولیدی به حدود هزار و۴۰۰ میلیارد تومان، استمرار کسب سطح یک توانگری مالی در صنعت بیمه، اصلاح ترکیب پرتفو، افزایش سهم از بازار، سودآوری در فعالیت‌های بیمه‌ای، توانمندسازی نیروی‌انسانی، توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها و ارتقای جایگاه شرکت در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران از اهم اهداف و برنامه‌های شرکت در سال‌جاری است.

نظر شما