شناسهٔ خبر: 26748849 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

لرستان در زمینه سرمایه گذاری عقب مانده است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: سرمایه گذاری مطلوبی طی سال های گذشته در استان رخ نداده و این منطقه از سرمایه گذاری های دولتی و بخش خصوصی عقب مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز دوشنبه در نشست مدیران لرستان با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استانداری افزود: در دوره های گذشته سرمایه گذاری توسط دولت ها، بانک ها و سازمان های عمومی در لرستان انجام نشده و بخش خصوصی توانمندی نیز حضور نداشته است.
وی با بیان اینکه لرستان در این زمینه به شدت دچار عقب ماندگی است، اظهار داشت: مجموعه هایی در وزارت دفاع وجود دارد که کار سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و کشاورزی را انجام می دهند که از وزیر دفاع انتظار می رود برای سرمایه گذاری شرکت های وابسته در لرستان دستور ویژه صادر کند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع بزرگ در لرستان گفت: طرح هایی تعریف شده و آمادگی برای واگذاری زمین و صدور مجوزهای لازم در این زمینه وجود دارد.
استاندار لرستان بیان کرد: مجتمع وزارت دفاع در دورود قابلیت توسعه دارد و می توان صنایع جدید و جانبی را در آن راه اندازی کرد.

** ناآرامی های دورود ریشه در مشکلات اقتصادی داشت
وی گفت: شهرستان دورود در نا آرامی های دی ماه پارسال دچار مشکلاتی شد که بررسی علل این واقعه نشان می دهد بخش عمده ای از آن ریشه اقتصادی، فقر و بیکاری دارد که چنانچه فعالیت صنعتی در این شهرستان تعریف شود وضعیت اقتصادی و اجتماعی بهبود می یابد.
وی افزود: با توجه به تعداد نیروهای انسانی مخاطب اتکا، شعب این سازمان فضا و ساماندهی نامناسب دارند که متناسب با شان این نیروهای ایثارگر نبوده و توسعه، بهسازی و تجهیز مراکز اتکا در استان ضروری است.
استاندار لرستان اضافه کرد: با تلاش وزارت دفاع، سند قلعه فلک الافلاک به نام این وزارتخانه صادر شده و طبق تفاهم نامه قرار بود از طریق دولت به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شود.
خادمی خواستار تسریع در این روند شد و گفت: قرار بود که سند قلعه فلک الافلاک از طریق دولت به میراث فرهنگی واگذار شود.
وی افزود: یکی از زمین های ارتش در مسیر جاده های گردشگری قرار دارد که خواستار آزادسازی بخشی از این حریم ها هستیم.
7269/3022

نظر شما