شناسهٔ خبر: 26747198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک

نمایندگی لرستان

استاندار لرستان آخرین وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید موسی خادمی در جلسه با وزیر دفاع کشور اظهار کرد: در دوره‌های گذشته سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان صورت نگرفته و به شدت دچار عقب‌ماندگی هستند و بخش خصوصی قوی وجود نداشته که بتواند آنجا سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به اینکه مجموعه‌هایی در وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ... وجود دارد، یکی دو صنعت بزرگ در این استان طراحی و راه‌اندازی شود تا مردم از سرمایه‌گذاری‌های دولتی بهره‌مند شوند.

خادمی در رابطه با مجتمع دورود اضافه کرد: اطلاعات دقیقی در خصوص این پروژه ندارم اما به نظر می‌رسد قابلیت توسعه دارد و می‌شود صنایع جانبی در حوزه صنعت در آنجا راه‌اندازی کرد.

استاندار لرستان یادآور شد: بخش عمده‌ای از مشکلات مردم شهرستان دورود به فقر و اشتغال برمی‌گردد و اگر صنعتی در آنجا ارائه دهیم به بهبود شرایط کمک خواهد شد.

وی افزود: در دورود هم در حوزه صنعت و هم کشاورزی نیازمند ایجاد صنایع هستیم.

استاندار  با اشاره به فروشگاه‌های اتکا سطح استان تصریح کرد: شعب اتکا استان به لحاظ فضا و ساماندهی متناسب نیست و انتظار داریم نسبت به توسعه و ایجاد مراکز جدید و توسعه مراکز اقدام شود.

خادمی با اشاره به آزادسازی قلعه فلک الافلاک، گفت: سند این مجموعه به نام وزارت دفاع زده شده ولی طی تفاهم نامه قرار شد این سند به سازمان میراث فرهنگی منتقل شود که تاکنون انجام نشده و برای ثبت جهانی این قلعه نیاز به این‌کار است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: زمینی از ارتش در مسیر جاده‌های گردشگری وجود دارد که بخشی از حاشیه زمین جاده رفت‌وآمد مردم را گرفته و در استان توافق شده حدود هفت متر از این زمین آزادسازی شود و انتظار داریم این کار سریعتر انجام شود.

وی با اشاره به باغ ارتش نیز گفت: این باغ بهانه‌ای برای کمک به استان است که هم برای توسعه و هم برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی،تکمیلی و فرآوری در آنجا آماده‌ایم سرمایه‌گذاری انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما