شناسهٔ خبر: 26727948 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انعقاد ۵۰ تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی مهارت و خدمات

R41371/P1377/S6,73/CT11

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور توسعه آموزش‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی مهارت و خدمات ۵۰ تفاهم‌نامه منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمصطفی آذرکیش ظهر امروز در اختتامیه دوازدهیمن جشنواره کشوری مهارت‌های هنری هنرستان‌های کار و دانش در اراک، اظهار داشت: توجه به تنوع در اشتغالزایی اهمیت بالایی دارد که در این رابطه باید به رشته‌های هنری و صنایع فرهنگی و هنری توجه لازم را داشت.

وی افزود: درحال حاضر هنرجویان در کشور  در رشته‌های مختلف از جمله 65 رشته در حوزه صنعت، 66 رشته خدمات و هنر و 33 رشته در زمینه کشاورزی در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش درحال آموزش هستند که در مجموع 160 رشته برآورد شده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا به امروز به منظور توسعه آموزش‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی مهارت و خدمات 50 تفاهم‌نامه منعقد شده است.

آذرکیش بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برگزاری جشنواره‌های مهارتی و فنی است که به منظور تشویق دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و همچنین آشنایی جامعه با توانمندی‌های هنرجویان و گسترش فرهنگ کار و هنر در جامعه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در 11 گرایش با حضور 9 هزار نفر از مناطق کشور در گرایش‌های  پوشاک، گرافیک، طلا و جواهر، هنر فرش و چرم، مشبک‌کاری، طراحی عمومی و طراحی نقوش تاریخی  از بیستم  فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به دنبال این جشنواره بیش از 900 نفر به مرحله استانی و 76 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که هفتاد نفر افراد راه یافته به مرحله کشوری این جشنواره دختر و بقیه پسر هستند.

انتهای پیام/ش

نظر شما