شناسهٔ خبر: 26727907 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک|۳۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه را هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تشکیل می‌دهند

R41371/P1377/S6,73/CT11

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: از مجموع دانش‌آموزان متوسطه کشور بیش از ۳۸ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه کشور را هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی زرافشان ظهر امروز در آیین اختتامیه دوازدهیمن جشنواره کشوری مهارت‌های فنی‌ هنرستان‌های کار و دانش در اراک اظهار داشت: در دو پایه رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کار ودانش 670 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، این در حالی است که با اضافه شدن پایه دوازدهم پنجاه درصد به این تعداد اضافه می‌شود.

وی افزود: این تعداد هنرجو در دو پایه رشته‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش کشور تحصیل می‌کنند که در این رابطه به سبب افزایش پایه دوازده در سال تحصیلی 50 درصد به این افراد اضافه می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از اقداماتی که وزارت آموزش‌و‌پرورش در دستور کار خود قرار داده می‌توان تامین منابع، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای این هنرجویان در سال تحصیلی جدید را نام برد.

زرافشان بیان کرد: از مجموع دانش‌آموزان متوسطه کشور بیش از 38 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه کشور را هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: از مجموع هنرجویان هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کارو دانش 17 درصد این هنرجویان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و بیست‌ و یک و پنج دهم درصد آنان در رشته‌های فنی و حرفه ای تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: 630 هزار نفر داوطلب در رشته تجربی، 130 هزار نفر در رشته ریاضی و 150 هزار نفر در رشته انسانی و 90 هزار نفر هم در رشته‌های زبان و هنر و در مجموع بیش از یک میلیون نفر داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

زرافشان خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی سبب گرایش جوانان به رشته تجربی می‌شود که از این میان  از مهمترین مولفه‌های افزایش گرایش داوطلبان به این رشته را می‌توان عوامل محیطی جامعه دانست.

وی اضافه کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کشوری مهارت‌های فنی‌های هنرستان‌های کار و دانش در سطح کشور برگزار شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این جشنواره 9 هزار طرح به مرحله منطقه‌ای این جشنواره در کشور ارائه شده که 900 طرح از مجموع آن‌ها به مرحله استانی و 76 طرح به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

زرافشان بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف جشنواره مهارت‌های فنی‌های هنرستان‌های کار و دانش می‌توان به شناخت توانمندی‌های دانش‌آموزان به جامعه و افزایش حضور جوانان و نوجوان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اشاره کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما