شناسهٔ خبر: 26731451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری رقابت های مهارتی به منظور شناسایی استعدادهای دانش آموزان

اراک- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری جشنواره ها و رقابت های مهارتی به منظور شناسایی استعدادهای دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی زرافشان روز یکشنبه در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره کشوری مهارت فنی هنرستان های کار و دانش در اراک اظهار داشت: در سال تحصیلی پیش رو بیش بینی می شود تعداد هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در کشور ۵۰درصد افزایش یابد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر ۶۷۰هزار هنرجو در رشته های فنی در کشور به تحصیل مشغول هستند که بیش از ۳۸درصد کل دانش اموزان مقطع متوسطه را تشکیل می دهند.

زرافشان بیان کرد: برمبنای آمار گرفته شده، هم اکنون ۱۷درصد دانش آموزان مقطع متوسطه کشور در رشته های فنی و حرفه ای و ۲۱ درصد آنان نیز در رشته های کار و دانش تحصیل می کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: در راستای گسترش مهارت آموزی در کشور، وزارت آموزش و پرورش تامین امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای هنرستان ها را در دستور کار دارد و مقرر است این رشته ها افزایش یابند.

وی تصریح کرد: برخی عوامل سبب می شود که دانش اموزان به رشته های نظری از جمله تجربی گرایش داشته باشند، بنابراین لازم است که رشته های مهارتی ترویج یابد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره کشوری مهارت فنی هنرستان های کار و دانش، ادامه داد: در مرحله اول بیش از ۹هزار طرح به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور ارسال شد که پیش از بررسی های لازم، ۹۰۰ طرح به مرحله استانی راه یافت و در نهایت ۷۶ طرح به مرحله کشوری رسید، هدف این جشنواره نیز ترویج و گسترش رشته های مهارتی و شناسایی مهارت های دانش آموزان است.

نظر شما