شناسهٔ خبر: 26253975 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهران ۲۱ هزار ساختمان ناایمن دارد

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از شناسایی بیش از ۲۱ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

تهران ۲۱ هزار ساختمان ناایمن داردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حمید موسوی ضمن اعلام این مطلب با اشاره به همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با سازمان آتش‌نشانی برای یکپارچه‌سازی آمار ساختمان‌های ناایمن در پایتخت گفت: براساس آخرین آمار سازمان آتش‌نشانی از مجموع 21 هزار و 696 ساختمان پرخطر، میان خطر و کم‌خطر در پایتخت، 6 هزار و 850 ساختمان پرخطر محسوب می‌شوند.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان های پرخطر در مناطق بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی گفت: بنابر آخرین آمارها، منطقه 12 با دو هزار و 860 مورد بیشترین آمار ساختمان پرخطر را به خود اختصاص داده است. پس از آن، منطقه 4 با 770 مورد، منطقه 18 با 664 مورد و منطقه 20 با 502 مورد به ترتیب شاهد حضور بیشترین ساختمان پرخطر در تهران هستند.

موسوی تعداد ساختمان‌های «میان خطر» را نیز هفت هزار و 537 مورد اعلام و عنوان کرد: به این تعداد باید آمار 7 هزار و 309 ساختمان کم‌خطر را اضافه کرد.

وی در پاسخ به این سوال که معیار تمیز میان ساختمان های پرخطر، میان خطر و کم خطر چیست، گفت: معیارهای آتش‌نشانی تعیین‌کننده سطح ناامنی ساختمان‌ها محسوب می‌شود و بر اساس معیارهای حریق، اگر ساختمانی ملزم به داشتن پله فرار یا سیستم اعلام حریق باشد، اما این امکانات در آن دیده نشده باشد، در زمره ساختمان‌های پرخطر قرار می‌گیرند. فقدان سایر اصول ایمنی نیز ساختمان ها را در لیست ساختمان های میان خطر و کم خطر قرار می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما