شناسهٔ خبر: 26244559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار گلستان خبر داد:

کاهش آمار خودکشی گلستان طی یک سال گذشته

گرگان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از کاهش آمار خودکشی در استان طی یک سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی، در اولین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اظهار کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه و مشاوره ای منجر به کاهش آمار خودکشی طی سال گذشته در گلستان شد که تصویب طرح جمع آوری قرص های برنج از سطح مراکز عرضه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یکی از همین اقدامات بود.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار کرد: به گواه مرکز روانشناسی ایران، کشور ما جزء ۱۰ کشور دارای بیشترین میزان افسردگی در جهان است و طی سال های اخیر شاهد هستیم که آستانه تحمل جامعه به شدت پایین آمده و نافرمانی های مدنی هم افزایش یافته است.

طهماسبی ادامه داد: به دستور وزارت کشور از میان عمده آسیب های اجتماعی تمرکز ما در استان روی ۶ آسیب خواهد بود که شامل اعتیاد، خودکشی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، تکدی گری، طلاق، حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر مجاز می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: در حوزه اعتیاد طی سه ماه اول سال بیش از ۲۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشتیم که آماری بی سابقه است و از این بابت کمال تشکر را از نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی داریم.

وی افزود: در حوزه تکدی گری هم با همکاری فرمانداران، بخشداران، شهرداری های استان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با جمع آوری متکدیان، توانسته ایم تکدی گری را در استان گلستان به حداقل برسانیم.

طهماسبی حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیرمجاز را مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: طبق آمارهای رسمی در بیش از ۷۰۰ هکتار از مساحت استان، سکونتگاه های غیرمجاز و حاشیه نشینی وجود دارد که مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ به اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی کار در این حوزه، جهت ایجاد برخی زیرساخت ها و امکانات در این مناطق پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: طی سال های گذشته آشنایی با معضل حاشیه نشینی و شناسایی سکونتگاه های غیرمجاز همواره یکی از دغدغه های جدی ما در حوزه اجتماعی بوده و امیدواریم این دغدغه به سایر مدیران استان هم تسرّی پیدا کند.

وی با بیان این که مناطق آلوده به مواد مخدر غالباً در دل سکونتگاه های غیرمجاز و حاشیه نشینی اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: ۲۲ دستگاه، سازمان و نهاد استان نسبت به پاکسازی مناطق آلوده وظیفه مندی دارند.

نظر شما