شناسهٔ خبر: 26227294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلستان نیازمند اقدام فوق العاده مقابله با اعتیاد است

گرگان - ایرنا- قائم مقام وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: گلستان نیازمند یک کار فوق العاده در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر بوده و برای رسیدن به آن همه دستگاهها و ظرفیت های استانی باید بسیج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا تقی رستم وندی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: اقدام فوق العاده در حوزه آسیب های اجتماعی به معنی یک تحول جهادی، اثر بخش و قابل لمس با همکاری همه دستگاهها است.
رییس سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: دستگاههای متعددی در حوزه اجتماعی فعال هستند و کارهای معمول و جاری خود را انجام می‌دهند، اما آنچه که مد نظر شورای اجتماعی کشور بوده تحقق اقدام فوق العاده با تعریف یادشده است.
وی افزود: انتظار ما از مسئولان ارشد استان این بوده که میزان اعتیاد در گلستان تا انتهای سال 97 کاهش پیدا کند که این مصداق همان اقدام فوق العاده خواهد بود.
رستم وندی اضافه کرد: با توجه به افزایش اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در حوزه کاهش حاشیه‌نشینی، بهسازی و مرمت محلات حاشیه‌نشین کشور در سال گذشته ، امیدواریم که این روند استمرار یابد.
سید نجیب حسینی سرپرست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز گفت: امروز هر مسئولی که در حوزه اعتیاد کمک کند در وهله اول به خانواده خود یاری رسانده زیرا همه خانواده ها به نوعی در معرض این آسیب قرار دارند.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانها باید ماهی یک بار به ریاست استانداران تشکیل شود.
حسینی همچنین وجود زنان معتاد متجاهر را خط قرمز ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و در استان گلستان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز با بیان اینکه طرح شهید شوشتری در راستای پاکسازی مناطق آلوده استان با جدیت در سال 97پیگیری می شود، گفت: در حوزه کنترل و کاهش اعتیاد با همکاری دستگاه‎های ذیربط در سال 1396 هر فرمانداری موظف به پاکسازی یک منطقه آلوده در حوزه استحفاظی خود شد که در سال 1397 می بایست دو منطقه آلوده را شناسایی و پاکسازی کنند.
علی اصغر طهماسبی اظهار کرد: تنها در دو ماهه اول سال ‎جاری به ‎همت نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی 8.5 تن انواع مواد مخدر در استان گلستان کشف شد که نسبت به 5 تن سال قبل افزایش دارد.
رییس کارگروه اجتماعی و فرهنگی گلستان افزود: اقدامات در استان از 18 آسیب اجتماعی شاخص روی شش آسیب اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیرمجاز، خودکشی، تکدی گری و مفاسد اخلاقی متمرکز شده است.
وی با تقدیر از تلاش سمن ها در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی و اعتیاد، بیان کرد: 71 سمن فعال در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر، بازوی توانمندی برای دستگاههای اجرایی استان هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز به بحث حاشیه نشینی در استان اشاره کرد و گفت: متوسط حاشیه نشینی در کشور 11 درصد و در استان گلستان 16.4 درصد است.
عبدالرضا چراغعلی اضافه کرد: تا کنون 62 منطقه حاشیه نشینی در استان گلستان شناسایی شده است.
وی؛ برون رفت از وضعیت موجود در حوزه آسیب های اجتماعی را نیازمند تلاش جهادی، تعامل بین دستگاهی و همکاری تمامی افراد تأثیرگذار بیان کرد.
7333/1648

نظر شما