شناسهٔ خبر: 26117268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گلستان تنها استان دارای ساحل بدون بندر کشور

استاندار گلستان گفت:استان گلستان تنها استان دارای ساحل است که بندر ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری استان گلستان که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت:  تنها استانی هستیم که ساحل داریم ولی بندر نداریم.

وی ادامه داد: مساحت منطقه آزاد تجاری اینچه ‌برون ۱۳ هزار هکتار است در محدوده خشکی اینچه ‌برون از یک نقطه ساحلی گمیشان ۴ هزار هکتار اضافه خواهیم کرد تا ساحل داشته باشیم، که به عنوان بندر مطالعات آن انجام شده است.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان افزود: بندر خشک گلستان تا 6 ماه آینده فعال خواهد شد این بندر باید هرچه زودتر رونق بگیرد و سرمایه‌گذاران کار خودشان را آغاز کنند طی سه سال و نیم گذشته بیشترین هزینه در این پروژه شده است.

وی افزود: در طول 6 ماه گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی پیرامون پروژه بندر خشک گلستان هزینه شده است.

وزیر راه و شهر سازی افزود : در مورد بندر خشک هم با طرف ترکمنستانی مذاکراتی صورت گرفته است.

وی همچنین از اختصاص 24 میلیارد تومان برای ترمیم بافت های فرسوده خبر داد و گفت: 24 میلیارد تومان از منابع شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و از محل مالیات بر ارزش افزوده برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی از رشد 15 درصدی میزان سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم بانک مسکن خبر داد.

عباس آخوندی گفت: در این طرح که با استقبال مردم روبرو شد به خانه اولی ها پس از سپرده گذاری یک ساله وام خرید مسکن 45 یا 60 میلیون تومانی با سود 6 درصد در بافتهای فرسوده و 8 درصد در دیگر مناطق شهر پرداخت می شود.

وی افزود : بر اساس اعلام بانک مسکن هم اکنون 5 هزار و 100 نفر برای خرید مسکن در بافتهای فرسوده سپرده گذاری کرده اند.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح بازسازی بافتهای فرسوده شهری ادامه داد : ارتقاء کیفیت سکونت و زندگی مردمان این بافتها از دغدغه های اصلی ماست و با اجرای طرح محله محوری به جای پروژه محوری به دنبال تحقق این هدف هستیم.

انتهای پیام/ح

 

گلستان استان بدون بندر

 

نظر شما