شناسهٔ خبر: 26117957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقبال مردم از سپرده گذاری در صندوق پس اندازیکم بانک مسکن+ فیلم

وزیر راه و شهرسازی از رشد 15 درصدی میزان سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم بانک مسکن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان عباس آخوندی امروز در گرگان گفت : در این طرح که با استقبال مردم روبرو شد به خانه اولی ها پس از سپرده گذاری یک ساله وام خرید مسکن 45 یا 60 میلیون تومانی با سود 6 درصد در بافتهای فرسوده و 8 درصد در دیگر مناطق شهر پرداخت می شود.

وی افزود : بر اساس اعلام بانک مسکن هم اکنون 5 هزار و 100 نفر برای خرید مسکن در بافتهای فرسوده سپرده گذاری کرده اند.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح بازسازی بافتهای فرسوده شهری ادامه داد : ارتقاء کیفیت سکونت و زندگی مردمان این بافتها از دغدغه های اصلی ماست و با اجرای طرح محله محوری به جای پروژه محوری به دنبال تحقق این هدف هستیم.

عباس آخوندی ادامه داد : در طرح بازسازی بافتهای فرسوده قرار نیست خانه های مردم در این بافتها خریداری شود ؛ بلکه بخش خصوصی باید برای ساختن خانه های فرسوده مردم این بافتها مشارکت کند.

وی با اشاره ابه اینکه برای حل مشکل مالی بافتهای فرسوده باید به سمت سیستم های خود اتکاء و مبتنی بر پس انداز برویم تا وابسته به یارانه دولتی نباشد افزود : موفقیت در اجرای این طرح تنها با یارانه دولت امکانپذیر نیست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برقراری راه آهن برقی اینچه برون به گرمسار گفت : قرار داد این طرح با اعتبار یک و دو دهم میلیارد یورو با طرف روسی امضاء شده و در آینده ای نزدیک اجرای این طرح آغاز می شود.

وی همچنین در مورد طرح احداث راه آهن گرگان ـ مشهد گفت : مقدمات کار انجام شده ، اما هنوز قرار داد مالی با اجرا کنندگان آن بسته نشده است.

آخوندی هزینه اجرای این طرح را هشت هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وزیر راه و شهر سازی افزود : در مورد بندر خشک هم با طرف ترکمنستانی مذاکراتی صورت گرفته است.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2304198" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2153259/2304198?width=400&height=300"></script></div>
دانلود

 

 

 

 

 

 

نظر شما