شناسهٔ خبر: 25708050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سامری در نطق میان‌دستور:

سفرهای تفریحی و وعده‌های واهی تنها اقدام دولتمردان برای مردم خوزستان بوده است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: چرا تنها اقدام دولت‌مردان شما سفرهای تفریحی و وعده‌های واهی و توهین گاه و بیگاه آنان به مردم خرمشهر بوده است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 2 خرداد 97) با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی‌اش گفت: خرمشهر داشته‌هایش را با نداشته‌های کشور تقسیم کرد و مردمانش با مشکلاتی همچون گردوغبار، آب شور و بیکاری و بیماری ربرو هستند و جزای ایفای دین خود را با دیدگان حسرت‌آمیز و قلبی مالامال از بی‌تدبیری مسئولان به نظاره نشسته‌اند.

وی افزود: خرمشهر از تبعیض در انتقال آب رنج می‌برد، چگونه است تونل‌های انتقال آب به دیگر استان‌ها یک‌شبه تأمین اعتبار می‌شود، اما به خرمشهر که می‌‌رسد کمبود اعتبار ریالی هویدا می‌شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در آستانه سی و ششمین سالگرد آزادسازی خرمشهر هنوز مردمش خاک را با مواد شیمیایی، میکروبی و باروت جنگ استنشاق می‌کنند. از تعطیلی متداول مدارس و ادارات که کاهش رتبه‌های علمی را به همراه داشته تا لغو پروازها و کشف بیماری‌های جدید مانند سرطان، میهمان دائمی مردم خرمشهر شده است.

سامری خاطرنشان کرد: تعرفه‌های نجومی برق، گاز و آب بی‌کیفیت و شور مردم خرمشهر از دیگر مشکلات مردم این شهرستان است و دیگر اینکه بیش از 900 میلیارد در بخش کشاورزی، 100 میلیارد در حوزه‌های شهرداری و بیش از 600 میلیارد ریال شبکه‌های برق استان خسارت دیده‌اند.

وی افزود: معضل و مشکل اول مردم خوزستان بیکاری است و این در حالی است که روی نفت و منابع خدادادی قدم می‌زنند و موضوع انتقال آب کارون و خشکی تالاب‌های خوزستان از دیگر مشکلات این استان است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: چرا تنها اقدام دولت‌مردان شما سفرهای تفریحی و وعده‌های واهی و توهین گاه و بیگاه آنان به مردم بوده است؟ آیا می‌دانید مردم خوزستان هوایی برای نفس کشیدن ندارند و گاه و بیگاه خانه‌هایشان به گورهای دسته‌جمعی بدل می‌شود. مگر فرزندان ساکنان شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، اهواز، شادگان، بندر امام، هویزه و سوسنگرد با ساکنان دیگر شهرهای ایران چه فرقی دارند که تابه‌این حد نسبت به آن بی‌تفاوت هستید. این تبعیض‌های نژادی در فرصت‌های شغلی و زیست محیطی تا به کی باید دل مردم خوزستان را بسوزاند.

سامری خاطرنشان کرد: آقای روحانی بیکاری، گردوخاک و فرصت‌سوزی در خوزستان با جلسات دورهمی و تعارفات نقلی دولتمردان شما حل نخواهد شد. رفع این مشکل اراده‌ای به بزرگی و محکمی انتقال آب کارون به دیگر استان‌ها و ایجاد دفاتر نفت خوزستان در تهران را می‌طلبد.

وی افزود: خیابان‌های خرمشهر که مزین به نام دلاورمردان دوران دفاع مقدس است هنوز گاه و بیگاه محصور از دریاچه‌های فاضلاب است و مردم در فضولات آن تردد می‌کنند. چه زمانی می‌خواهید مشکلات مردم خرمشهر را حل کنید؟ آیا مشکلات خرمشهر آنقدر بزرگ است که دولت از حل آن عاجز است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: چگونه بگویم که مردان دلیر خرمشهر از بیکاری شرمنده همسر و فرزندانشان هستند و چگونه بگویم که نه آب قابل شرب و نه هوای قابل تنفس داریم.

انتهای پیام/

نظر شما