شناسهٔ خبر: 25672469 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نامه ۸عضو از۱۲عضوکمیته تعیین مصادیق برای رفع فیلترتوئیتر

فناوری اطلاعات > اینترنت - شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارسال نامه ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در این کار گروه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، این نامه به تایید و امضاء جهرمی وزیر ارتباطات، بطحایی وزیر آموزش و پرورش،علوی وزیر اطلاعات، آوایی وزیر دادگستری، غلامی وزیر علوم، صالحی وزیر ارشاد، سبحانی‌فر نماینده سبزوار و کاظمی نماینده ملایر در مجلس رسیده است.

اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ۱۲ نفر هستند و در صورت طرح این موضوع در این کمیته، با نظر مساعد امضاء کنندگان این نامه، توئیتر رفع فیلتر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌تر گفته بود: فیلترینگ توئیتر به خاطر مسائل اخلاقی و فرهنگی نبوده بلکه مربوط به حوزه امنیت ملی است. آذری جهرمی تاکید کرده بود که: " من هم از توئیتر استفاده می‌کنم این شبکه اجتماعی ابزار مناسبی برای دیپلماسی عمومی، برقراری ارتباط با مردم دنیا و اظهارنظر درباره موضوعات مختلف است. واقعیت این است که فیلترینگ توئیتر به خاطر مسائل اخلاقی و فرهنگی نبوده بلکه مربوط به حوزه امنیت ملی است."
جهرمی همچنین تشریح کرده بود که:"‌ باید درباره این موضوع (رفع فیلتر توئیتر) مذاکره و صحبت کنیم ما تلاش خودمان را می‌کنیم تا در این زمینه به یک جمع‌بندی مناسب برسیم."

وزیر همچنین اسفند ماه 1396 گفته بود:" رفع فیلتر توئیتر در دستور کار دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته است."

 

 

5656

نظر شما