شناسهٔ خبر: 25203465 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تب کریمه جان یک مرد در بافت را گرفت

حسین رشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرد پس از ابتلا به تب کریمه کنگو و بروز علائم این بیماری به بیمارستان شهرستان بافت مراجعه می

صاحب‌خبر - حسین رشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرد پس از ابتلا به تب کریمه کنگو و بروز علائم این بیماری به بیمارستان شهرستان بافت مراجعه می کند.
وی ادامه داد: بیمار حدود سه روز در بیمارستان شهرستان بافت بستری و بعد از آن به کرمان منتقل می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت : تشخیص دیرهنگام بیماری تب کریمه کنگو منجر به فوت این بیمار شد.
وی با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری انسانی است و در دام هیچ علامتی ندارد و از طریق گزش نیش کنه انتقال پیدا می کند گفت: باید از طریق مراقبت ها و آموزش های بهداشتی با این بیماری مبارزه کرد.
رشیدی دامه داد: راه عمده پیشگیری از این بیماری از طریق مراقبت های بهداشتی و مردمی است.
وی با اشاره به نگهداری گوشت دام های ذبح شده به مدت 24 ساعت در پیش سردکن های کشتارگاهها افزود: این کار آلودگی گوشت را به تب کریمه کنگو از بین می برد.
وی تاکید کرد: بیشتر کشتارگاه های استان کرمان با اقدامات انجام شده مجهز به پیش سردکن شده و برخی دیگر نیز در راستای این مهم تا 2 ماه آینده مجهز می شود.
رشیدی گفت: حشرات و آفت ها در شرایط خشکسالی زیاد می شوند لذا باید مراقبت های لازم از طرق مردم انجام شود.
وی افزود: امکانات لازم در زمینه مبارزه با انگل های دامی فراهم و سموم رایگان تا حد امکان برای سمپاشی اماکن دامی در اختیار دامداران گذاشته شده است.
وی توصیه کرد: مردم از ورد دام قاچاق به استان کرمان جلوگیری و بهداشت دامداری ها را رعایت کنند و تشخیص بموقع بیماری بسیار مهم است.
رشیدی افزود: بیماری تب کریمه کنگو با مراجعه بموقع افرادی که در معرض نیش کنه قرار می گیرند به مراکز درمانی و تشخیص سریع قابل درمان است.
تب خونریزی ‌دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تبدار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌ شود.
این بیماری اولین بار در سال 1944 در کریمه اوکراین رخ داده و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام شد.
3029/ 5054
انتهای پیام

نظر شما