شناسهٔ خبر: 25214411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در کرمان

مهدی شفیعی با تایید ابتلا و مرگ یک نفر به تب کریمه کنگو اظهار داشت: این زن ۴۶ سال سن داشت که به دلیل گزش کنه به تب کریمه کنگو مبتلا شده بود.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تایید ابتلا و مرگ یک نفر به تب کریمه کنگو گفت: این بیمار به دلیل گزش کنه به تب کریمه کنگو مبتلا شده بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مهدی شفیعی با تایید ابتلا و مرگ یک نفر به تب کریمه کنگو اظهار داشت: این زن ۴۶ سال سن داشت که به دلیل گزش کنه به تب کریمه کنگو مبتلا شده بود.

وی با اشاره به بستری وی در بیمارستان بافت و سپس انتقال به بیمارستان افضلی‌پور کرمان گفت: با وجود انجام اقدامات درمانی متاسفانه وی جان خود را از دست داد.

شفیعی عنوان کرد: این زن ساکن یکی از روستا‌های اطراف شهرستان بافت بوده است.

وی گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در اثر گزش و له کردن کنه آلوده یا تماس با خون و ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: علائم این بیماری شامل تب، سردرد و درد گردن، درد در ناحیه پشت، خونریزی نقطه‌ای زیر پوست و خونریزی از لثه، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری است.

نظر شما