شناسهٔ خبر: 25183550 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرجی: کاراته می‌تواند پنجمین رشته مدال آور المپیک شود

رئیس فدراسیون کاراته گفت: کاراته می‌تواند پنجمین رشته مدال آور ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شود.

صاحب‌خبر -
فرجی: کاراته می‌تواند پنجمین رشته مدال آور المپیک شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ محمدجواد فرجی در نشست خبری صبح امروز درباره گزارش عملکرد این رشته در سال ۹۶ گفت: بحث بازنگری آیین نامه‌های فدراسیون واساسنامه‌ها را داشتیم که اساسنامه باید طبق مقررات فدراسیون جهانی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشد. در امر آموزش هم برنامه‌های متعددی را برگزار کردیم.
وی در خصوص بخش قهرمانی کاراته هم افزود: سال گذشته نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا و در همه رده سنی قهرمان قاره شدیم و در بازی‌های جهانی لهستان که همیشه مدال برنز داشتیم، توانستیم مدال مان را ارتقاء دهیم و به نشان نقره برسیم. در بخش بین المللی هم جواد سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون عضو کمیته داوران فدراسیون جهانی شد.
رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به افق ۲۰ ساله این رشته افزود: برنامه پنج ساله‌ای را پیش بینی کرده ایم که برشی از این طرح ۲۰ ساله است و یک سال هم برنامه عملیاتی را هم دنبال می‌کنیم. ضمن آنکه در بخش کرسی‌های بین المللی هم برنامه داریم.
فرجی با اشاره به رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم که برای ارتقاء رنکینگ ورزشکاران و نخستین مرحله انتخابی المپیک بسیار مهم است؛ و در بخش پایه هم سه مرحله انتخابی برای المپیک جوانان داریم.
وی در مورد ثبت‌های غیر کنترلی کاراته افزود: نخستین بار در نظر داریم تیم ملی بانوان را در این بخش تشکیل دهیم و اعزام داشته باشیم ضمن آنکه سال گذشته نخستین بار تیم کاراته نونهالان تشکیل شد.
رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به المپیکی شدن این رشته گفت: فدراسیون کاراته باید تشکیلات المپیکی به خود بگیرد به همین علت محسن آشوری دبیر فدراسیون، به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی انتخاب شد و در حال تدوین ساختار تشکیلاتی سازمان تیم‌های ملی هستیم.
وی درباره لیگ کاراته افزود: از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که درهمه رده سنی و در مجموع ۱۹۷ تیم در لیگ‌های مختلف داشتیم.
فرجی درخصوص اعزام نشدن تیم کاراته امید به رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: ما نگاه حمایتی داریم، اما با توجه به مشکلات مالی فدراسیون و بعد مساحت این سفر برای ما پر هزینه است به جمع بندی رسیدیم که با توجه به در پیش بودن المپیک جوانان برای کسب سهمیه تیم‌های نوجوانان و جوانان اعزام شوند. درحالی که مطمئن هستیم تیم امید می‌توانست قطعاً در این رقابت‌ها نتیجه بگیرد. ما باید منابع مالی فدراسیون را مدیریت کنیم.
وی در مورد احداث خانه کاراته افزود: نیاز به زیر ساخت المپیکی درایم که در این مورد داورزنی معاون وزیر ورزش سال قبل قول راه اندازی خانه کاراته را در مجموعه آزادی داده بود. بحث اعتبارات فدراسیون هم باید در قالب یک رشته المپیکی دیده شود اگر تغییر نکند نمی‌توانیم برنامه هایمان را برای المپیک اجرا کنیم، ضمن آنکه فدراسیون تنها به منابع مالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اکتفا نمی‌کند.
فرجی گفت: اگر حمایت شویم مطمئنا می‌توانیم پنجمین رشته مدل آور در المپیک باشیم.
وی درباره برنامه‌های فدراسیون کاراته در حوزه قهرمانی افزود: برنامه عملیاتی سال ۹۷ را پیش بینی کرده ایم که حداقل ۲۰ میلیارد تومان است که امیدواریم حداقل ۵۰ درصد آن را مسئولان ورزش تقبل کنند.
رئیس فدراسیون کاراته گفت: تیم امید ما از لحاظ فنی به تیم ملی نزدیک است، چون در این رده پیش رفت کرده ایم، اما در بخش بانوان ۳۵ سال از کاراته دنیا عقب هستیم با این حال نگاه ما فرصت سازی در این بخش است. در مورد کاتا هم باید بگویم اعزام‌های آسیایی زیادی به طور کامل در این رده داشته ایم تا برای المپیک آماده شویم فدراسیون برنامه‌هایی هم برای آموزش بیشتر در این بخش دارد.
وی درباره بخش بانوان کاراته افزود: نباید نتایج مردان و بانوان مقایسه شوند. حضور بانوان برای کسب تجربه در میادین بین المللی برایمان مهم است، چون ما به رویداد‌های بزرگی مثل رقابت‌های جهانی و المپیکی نگاه ویژه‌ای داریم.
فرجی درباره پاسخگو نبودن سرمربی تیم بانوان درمقابل رسانه‌ها ادامه داد: فدراسیون نگاه پاسخگویی به رسانه‌ها دارد، اما شاید با توجه به تعداد اردو‌ها و برنامه‌های بانوان لیلا بهرامی سرمربی تیم ملی نتوانسته است پاسخگوی رسانه‌ها باشد.

نظر شما