شناسهٔ خبر: 25146806 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرجی: چشم انداز ۲۰ ساله کاراته را ترسیم کرده‌ایم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: کاراته ایران آینده‌ای روشن پیش رو دارد که برای تحقق اهداف بزرگ چشم انداز ۲۰ ساله‌ای ترسیم کرده‌ایم. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  محمدصادق فرجی صبح امروز دوشنبه در یک نشست خبری ضمن بیان مطلب فوق افزود: سال ۹۷ برای ورزش ایران به دلیل جام جهانی روسیه، بازیهای آسیایی و المپیک جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است که امیدوارم ورزشکاران کشورمان با کسب نتایج درخشان مردم ایران را شاد کنند.

وی تاکید کرد: سال ۹۶ به دستاوردهای بزرگی در کاراته در بخش های مختلف قهرمانی و همگانی دست پیدا کردیم که به دلیل توجه بیش‌تر مردم تنها بُعد قهرمانی آن مورد توجه قرار گرفت. 

رئیس فدراسیون کاراته ادامه داد: کسب عنوان قهرمانی آسیا در چهار رده سنی در تاریخ ورزش ایران بی سابقه بود. موفقیت در لیگ های جهانی، بازیهای جهانی لهستان و رده های سنی جهان از مهم‌ترین آنها بود. 

فرجی تصریح کرد: سال ۹۷ هم با ترافیک کاری زیادی مواجه هستیم که  حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی، کسب سهمیه المپیک جوانان و هفت مرحله لیگ جهانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ و در نهایت قهرمانی جهان از مهم‌ترین آنهاست.

وی  در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر دلایل اعزام نشدن تیم امید به مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: هدف ما پشتوانه سازی است و به همین دلیل تیم های نوجوانان ‌و جوانان اعزام می شوند. ضمن اینکه  مسابقات در اوکیناوای ژاپن با هزینه زیادی همراه است و تنگناهای مالی مانع از اعزام امیدها شد. البته اعزام امیدها نتایج خوبی برای ما در پی داشت ولی هدف ما پشتوانه سازی است.

محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته نیز در این نشست در خصوص تشکیل تیم امید گفت: سال قبل این تیم با بزرگسالان ادغام شده بود، اما در سال ۹۷ با توجه به برنامه های پیش رو و مسابقات جهانی سال آینده تصمیم گرفتیم تیم مستقل امید را تشکیل دهیم. ضمن اینکه نفرات برتر را به مسابقات سری A چین اعزام خواهیم کرد.

فرجی در خصوص مشکلات مالی هم گفت: کاراته با توجه به ظرفیت کسب مدال در مسابقات و المپیک حمایت بیشتری را طلب می کند. در این خصوص رایزنی خوبی با وزارت ورزش و کمیته ملی داشته ایم. البته سال قبل به همان اندازه که بودجه ما بود، از سایر منابع هم جذب کردیم. ولی اگر در تخصیص بودجه همانند سال‌های قبل دیده شویم به طور جدی به مشکل خواهیم خورد.

وی افزود: کاراته از معدود رشته هایی است که برنامه ۲۰ ساله دارد. تقویم سال ۹۷ نیز به صورت دقیق با مکان، زمان و بودجه لازم طراحی شده است و برای تحقق اهداف خود ۲۰ میلیارد بودجه تخمین زده ایم. اگر نیمی از آن تامین شود می توانیم برنامه ها را به خوبی اجرا کنیم. سال گذشته هم تمام تقویم خود را اجرا کردیم.

افسانه باقری نایب رئیس بانوان هم در خصوص برنامه های فدراسیون در این بخش گفت: برنامه های بانوان به صورت دقیق در حال اجرا شدن است. کادر فنی تیم ها تشکیل شده و در دو بخش کاتا و کومیته اردوها در حال پیگیری است. کار سختی پیش رو داریم که با نگاه خوب فدراسیون امیدوار به کسب نتایج خوبی هستیم. 

باقری در مورد نتایج بانوان در سال ۹۶ و لزوم تغییرات در این بخش گفت: شورای فنی هرجا که لازم بداند بدون شک تغییرات ایجاد خواهد کرد، اما معیار سنجش عملکرد نیز باید مدنظر قرار گیرد. شاید در رقابتای کاراته وان به دلیل تعدد شرکت کنندگان و سطح بالا نتایج خوبی کسب نشده ولی در مسابقات جهانی و آسیایی به دلیل حضور یک قهرمان از هر کشور می توان نتایج بهتری کسب کرد.

نظر شما