شناسهٔ خبر: 25155987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

صدور فرمان قیام علیه عربستان در یمن

انجمن علمای یمن در پی حملات جنگنده های عربستانی به یک مراسم عروسی در حجه یمن، خوستار قیام مردم این کشور علیه آل سعود شدند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، در بیانیه انجمن علمای یمن آمده است: پس از همه این خونریزی ها، کشتارهای وحشیانه و پیکرهای تکه تکه شده چه راهی باقی می ماند؟ تنها راه به دست گرفتن سلاح و برخاستن برای جهاد و مبارزه است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نه جامعه جهانی صدای ما را می شنود و نه سازمان های بین المللی اشکی برای ما می ریزند و نه علمای جهان به خاطر ظلم هایی که به ما می شوید کلمه حق را می گویند.
انجمن علمای یمن افزوده است: در سایه تداوم جنایت های تکان دهنده علیه مردم یمن که آخرین آن جنایت شب گذشته در حجه، بیضا، صعده و تعز بود، تنها راهی که در مقابل ما باقی مانده این است که از همه و هرکسی که می تواند سلاح حمل کند بخواهیم در برابر تجاوزهای وحشیانه جهاد کنند.
جنگنده های متجاوز سعودی شب گذشته (یکشنبه) در دو حمله پیاپی به روستای 'الراقه' واقع در منطقه 'بنی قیس' در استان حجه در غرب یمن یک مراسم عروسی را به خاک و خون کشیدند.
شدت این حمله به حدی بود که بیمارستان «جمهوری» استان حجه حالت فوق العاده اعلام کرد و از شهروندان خواست با اهدای خون به یاری مجروحان بشتابند.
رئیس بیمارستان جمهوری اعلام کرد که 30 تن از افراد زخمی شده این جنایت، کودک هستند که حال 3 تن از آنها وخیم است.
جنگنده های عربستان پس از بمباران های متعدد محل حادثه، مانع ورود گروه های امداد و نجات به روستای آسیب دیده و انتقال مجروحان به بیمارستان شدند
این جنایت در حالی روی می دهد که 'ترکی المالکی' سخنگوی ائتلاف عربی چندی پیش تهدید کرده بود که حملات سنگین تر و بی رحمانه تری را علیه مردم یمن انجام خواهند داد.
عربستان 26 آذرماه 96 نیز با حمله به یک مراسم عروسی مشابه در استان 'مارب' در مرکز یمن، ده ها تن را به خاک و خون کشید.
بن سلمان ولیعهد عربستان طراح باتلاق خونین جنگ یمن، از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن هزاران یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما