شناسهٔ خبر: 25158183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۳۵ یمنی در حمله عربستان به یک مراسم عروسی کشته شدند

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: رژیم سعودی در سایه تداوم سکوت معنا دار نهاد‌های حقوق بشری و سازمان ملل، در تازه ترین جنایت خود علیه یمنی‌ها، با حمله هوایی به یک مراسم عروسی دراستان«حجه»، جان دست‌کم ۳۵ تن از جمله شماری زن و کودک را گرفت و دهها نفر دیگر را نیز زخمی کرد؛ اقدامی که اوج سبعیت رژیم کودک کش سعودی را بار دیگر به جهانیان نشان داد.
به گفته منابع خبری، جنگنده‌های عربستان در اقدامی وحشیانه و ددمنشانه با حمله به یک مراسم عروسی در روستای«الراقه»، از توابع شهر «بنی قیس» استان «حجه» یمن، این مراسم را به خاک و خون کشیدند و آن را به عزا تبدیل کردند.
شبکه «المسیره» یمن در همین رابطه گزارش داد: جنگنده‌های سعودی یک مراسم عروسی در روستای «الراقه»، واقع در اطراف شهر «بنی قیس»، استان «حجه» را در دو نوبت بمباران کردند که به کشته شدن دست کم ۳۵ تن و زخمی شدن ۵۵ نفر دیگر منجر شد. منابع بیمارستانی در استان «حجه» نیز از احتمال افزایش شمار تلفات به دلیل وخامت حال مجروحان خبر دادند. این در حالی است که برخی منابع غیر رسمی نیز از افزایش شمار کشته‌های این حمله به بیش از ۵۰ تن خبر دادند.
منابع امنیتی در این رابطه گفتند: جنگنده‌های ائتلاف سعودی پس از دقایقی گشت زنی در آسمان این منطقه، ناگهان محل تجمع مردمی را که در این جشن عروسی شرکت کرده بودند، هدف حملات موشکی خود قرار دادند و صدای شادی مردم در این منطقه را به فریاد‌ها و صدای آه و ناله تبدیل کردند. به گفته منابع محلی در این منطقه، در یک چشم به هم زدن، عروسی تبدیل به عزا شد، خیلی زود در این مکان به جای صدای شادی، فریاد کمک بلند شد و منطقه برگزاری مراسم عروسی پر از خون شد و بوی مرگ گرفت. به گفته این منابع، جنگنده‌های عربستان پس از این جنایت، به مدت دو ساعت با حملات پراکنده، به تیم‌های امداد و نجات که از روستاهای مجاور می‌آمدند اجازه رسیدن به روستای«الراقه» را ندادند و قربانیان و زخمی‌های زیادی زیر آوار ماندند.
منابع محلی نیز گفتند: شدت تلفات به قدری بالا بود که بیمارستان «الجمهوری » در استان «حجه» حالت فوق‌العاده اعلام کرد و از شهروندان خواست تا برای مجروحان خون اهدا کنند. معاون رئیس بیمارستان الجمهوری در «حجه» نیز اعلام کرد: شمار بالای زخمی‌ها در اثر این حمله باعث شده که بیمارستان مذکور قدرت مداوای همه آنها را نداشته باشد. وی افزود: ما بیمارستانی میدانی را برای پذیرش زخمی‌ها و قربانیان این حمله باز کردیم. این منبع پزشکی تاکید کرد: آمار قربانیان این مراسم عروسی به دلیل تداوم پروازهای پراکنده ائتلاف سعودی رو به افزایش است. به گفته وی، شماری از قربانیان هنوز زیر آوار مانده اند و تیم‌های امدادرسان با مشکلاتی برای یافتن آنها در محل جنایت روبرو هستند. همزمان، سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز اعلام کرد که بیمارستان الجمهوری حالت فوق‌العاده اعلام کرده است و وضعیت در این بیمارستان بحرانی است. در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنشی، این حمله وحشیانه جنگنده‌های سعودی را شدیداً محکوم کرد.«بهرام قاسمی» ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام خشونت بار و غیر انسانی گفت: تشدید بمباران‌های مناطق مسکونی نشان از استیصال و ناکامی متجاوزان به یمن در رسیدن به اهداف خود دارد.سخنگوی وزارت خارجه حمایت تسلیحاتی بعضی از کشورهای غربی از عربستان سعودی را غیرمسئولانه خواند و حملات به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان‌ها و نهادهای مسئول بین‌المللی در امر امدادرسانی را نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه برشمرد. گفتنی است در واکنش به این تجاوز ددمنشانه، نیروهای یمنی دو فروند موشک بالستیک «بدر ۱» به سمت بندر نفتی آرامکو در جنوب عربستان شلیک کردند.
از سوی دیگر و تنها ساعاتی پس از این حمله ددمنشانه عربستان، حمله وحشیانه دیگر جنگنده‌های سعودی به منطقه «الطینه» در شمال استان «حجه» یمن نیز به کشته شدن پنج تن از اعضای یک خانواده یمنی منجر شد.در چنین شرایطی، عملیات منحصر به‌فرد نیروهای ارتش یمن و انصارالله علیه مواضع مزدوران طرفدار امارات در «تعز»، واقع در جنوب غربی یمن به هلاکت ۹۳مزدور انجامید. در این حال منابع خبری اعلام کردند صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در حمله هوایی عربستان به استان الحدیده به شهادت رسیده است. در همین حال، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: بیش از ۱۱میلیون کودک در کشور جنگ‌زده یمن در وضعیتی اسف‌بار زندگی می‌کنند و دو میلیون از آن‌ها از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند. در خبری مرتبط، واحد صنایع نظامی یمن از سلاح جدیدی رونمایی کرد که تولید داخلی است و طی روزهای آتی در نبرد با ائتلاف سعودی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر شما