شناسهٔ خبر: 25158950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

درخواست علمای یمن برای قیام عمومی علیه متجاوزان سعودی

ابنا

انجمن علمای یمن خواستار قیام عمومی مردم یمن برای مقابله با متجاوزان سعودی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ انجمن علمای یمن در بیانیه ای و در واکنش به جنایت جنگنده های سعودی به مراسم عروسی در حجه یمن که منجر به شهادت دستکم 33 تن شد، خواستار قیام عمومی مردم یمن برای مقابله با متجاوزان سعودی شد.

در بیانیه انجمن علمای یمن آمده است: پس از همه این خونریزی ها، کشتارهای وحشیانه و پیکرهای تکه تکه شده چه راهی باقی می ماند؟ تنها راه به دست گرفتن سلاح و برخاستن برای جهاد و مبارزه است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نه جامعه جهانی صدای ما را می شنود و نه سازمان های بین المللی اشکی برای ما می ریزند و نه علمای جهان به خاطر ظلم هایی که به ما می شوید کلمه حق را می گویند.

انجمن علمای یمن افزوده است: در سایه تداوم جنایت های تکان دهنده علیه مردم یمن که آخرین آن جنایت شب گذشته در حجه، بیضا، صعده و تعز بود، تنها راهی که در مقابل ما باقی مانده این است که از همه و هرکسی که می تواند سلاح حمل کند بخواهیم در برابر تجاوزهای وحشیانه جهاد کنند.

جنگنده های متجاوز سعودی در دو حمله پیاپی به روستای 'الراقه' واقع در منطقه 'بنی قیس' در استان حجه در غرب یمن یک مراسم عروسی را به خاک و خون کشیدند.

شدت این حمله به حدی بود که بیمارستان «جمهوری» استان حجه حالت فوق العاده اعلام کرد و از شهروندان خواست با اهدای خون به یاری مجروحان بشتابند.

رئیس بیمارستان جمهوری اعلام کرد که 30 تن از افراد زخمی شده این جنایت، کودک هستند که حال 3 تن از آنها وخیم است.

جنگنده های عربستان پس از بمباران های متعدد محل حادثه، مانع ورود گروه های امداد و نجات به روستای آسیب دیده و انتقال مجروحان به بیمارستان شدند.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما