شناسهٔ خبر: 25150940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مسئولان خراسان شمالی رحلت آیت الله مهمان نواز را تسلیت گفتند

به گزارش ایرنا، متن پیام تسلیت محمد رضا صالحی وحجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به شرح ذیل است:انا لله و انا الیه راجعونخبر رحلت عالم نستوه و خستگی ناپذیر، آیت

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، متن پیام تسلیت محمد رضا صالحی وحجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به شرح ذیل است:
انا لله و انا الیه راجعون
خبر رحلت عالم نستوه و خستگی ناپذیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، مایه تاثر و تاسف عمیق و تألم خاطر فراوان شد.
آحاد مردم ولایتمدار خراسان شمالی خاطرات وخدمات تحسین برانگیز بسیاری از این عالم ربانی بیاد دارند آن مرحوم پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی، همراه و همدوش مردم آگاه و انقلابی در این دیار پیشگام وجلودار بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کسوت امامت جمعه شهرستان بجنورد به تحکیم نظام نوپای جمهوری اسلامی همت گماشت و در دوران دفاع مقدس درکنار رزمندگان غیور ومردم ولایت مدار راست قامت ایستاد .
پس از آن نیز در سنگر نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، خدمات شایان توجهی به انقلاب اسلامی، رهبری نظام و مردم استان داشت.
ضمن عرض تسلیت و تعزیت این عالم بزرگوار به رهبرمعظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، مردم عزیز استان خراسان شمالی و خانواده و بازماندگان وآرزوی علو درجات برای ایشان، سه روز عزای عمومی تا روزسه شنبه در استان اعلام می نمائیم.
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، سال 1305 در روستای 'کاریزک کال' نیشابور در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. پدرش از نظر موقعیّت اجتماعی مورد احترام مردم روستا بود و در رفع مشکلات و حل اختلافات مردم نقش بسیار موثری داشت و به روحانیت بسیار علاقه‌ مند بود و میزبانی و اکرام روحانیونی را که به روستا می‌آمدند، بر عهده می گرفت.
آن عالم ربانی، تحصیلات مقدماتی را ابتدا در مکتبخانه گذراند و سپس برای تحصیل علوم حوزوی عازم مدرسه گلشن شد و سپس سطوح نهایی حوزه را در مشهد سپری کرد.
وی از جمله شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در بین مردم خراسان شمالی بود و در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نقش اساسی در هدایت مردم خراسان به ویژه بجنورد داشت.
آیت الله مهمان نواز، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در هجدهم شهریورماه سال 1359، با حکم حضرت امام خمینی به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و از اولین دوره تشکیل مجلس خبرگان رهبری در آذرماه 1361 هم تا به امروز، یکی از نمایندگان استان های خراسان در این مجلس بود.
ایشان پس از 32 سال اقامه نماز شهر بجنورد، به علت کهولت سن و وضع جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.
آیین تشییع و خاکسپاری این عالم فرزانه که عصر یکشنبه به علت کهولت سن در گذشت، فردا سه شنبه در بجنورد برگزار می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی انتهای پیام

نظر شما