شناسهٔ خبر: 25061462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر:

بیش از 15 میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بیش از 37 میلیون و 806 تن کالا به ارزش 15 میلیارد و 83 میلیون دلار از گمرکات این استان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید حسین حسینی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: بیش از 37 میلیون و 806 تن کالا به ارزش 15میلیارد و 83 میلیون دلار از گمرکات استان در سال گذشته صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته بدون احتساب میعانات گازی، 20 میلیون و 461 هزار تن کالا به ارزش 7 میلیارد و 959 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر وزن 3 درصد و از نظر ارزش 6 درصد افزایش یافته است.

حسینی‌محمدی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر شامل میعانات‌گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، جکت و متعلقات آن، سنگ گچ و گچ بنایی، یونجه و گوجه فرنگی است.

وی بیان کرد: این اقلام به کشورهای چین، جمهوری کره، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، تایوان، کنیا و قطر صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به بخش دیگری از حوزه تجارت استان بوشهر گفت: واردات قطعی کالا در سال 96 حدود یک میلیون و 167 هزار تن کالا به ارزش حدود 2 میلیارد و 427 میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر بوده است.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی با توجه به جایگاه صادرات و لزوم تسهیل فرایند صادرات و رفع موانع موجود، تعداد چهار جلسه میز ملی کالایی شامل پتروشیمی و آبزیان در یک سال گذشته تشکیل شد که پیرو آن، تصمیمات لازم در جهت مرتفع‌نمودن برخی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات صادرکنندگان تصریح کرد: با برگزاری 6 جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با حضور استاندار و 21 جلسه پایش تجارت خارجی استان در سال گذشته در جهت رفع برخی از مشکلات بخش خصوصی و تحقق اهداف صادراتی، گام های موثری را برداشته‌ایم.  

حسینی‌محمدی گفت: حضور صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در دو نمایشگاه  صنایع غذایی در دوحه  قطر و مسکو روسیه در سال گذشته با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر، اداره‌کل شیلات استان، سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت شهرک‌های  صنعتی بوشهر و همچنین برگزاری 10 نمایشگاه تخصصی داخلی در استان بوشهر از جمله اقداماتی است که در سال گذشته در جهت توسعه فضای تجارت و بازرگانی انجام شده است. 

 انتهای پیام/ج/

برچسب‌ها:

نظر شما