شناسهٔ خبر: 25057873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|۱۵ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

R41363/P1494/S6,53/CT11

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بیش از۳۷.۸ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهرخبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی ظهر امروز در نشست بررسی کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه برای توسعه صادرات غیرنفتی، استان بوشهر به عنوان مسئول میز ملی پتروشیمی تعیین شده است اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی با توجه به جایگاه صادرات و لزوم تسهیل فرایند صادرات و رفع موانع موجود تعداد 4جلسه میز ملی صادرات میگو و پتروشیمی در یک سال گذشته تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات صادر کنندگان تصریح کرد:با برگزاری 6 جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و 21جلسه پایش تجارت خارجی درسال گذشته برای رفع برخی از مشکلات بخش خصوصی و تحقق اهداف صادراتی گام‌های موثری برداشته شده است.

حسینی محمدی از حضور صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان بوشهر در 2 نمایشگاه صنایع غذایی در دوحه قطر و مسکو روسیه خبر داد و بیان کرد: این برنامه در سال 96 با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر، اداره کل شیلات، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر و برگزاری 10 نمایشگاه تخصصی داخلی در استان از جمله اقداماتی است که در سال گذشته برای توسعه فضای تجارت و بازرگانی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان نقش به‌سزایی در رونق اقتصادی دارند افزود: تجلیل از 12صادرکننده برتر استان و 3 صادرکننده نمونه ملی در سال 96 در همایش روز ملی صادرات با حضور مسئولان ارشد از دیگر اقداماتی است که در راستای تقدیر، ترغیب و ایجاد انگیزه مظاعف برای تلاش بیشتر صادرات کالا برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بیش از37.8 میلیون تن کالا در سال گذشته خبر داد و افزود: این کالاها به ارزش حدود 15 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

حسینی محمدی افزود: این میزان صادرات نشان دهنده یک درصد افزایش از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه است.

وی از افزایش صادرات بدون احتساب میعانات گازی خبر داد و تصریح کرد: صادرات از گمرکات استان بوشهر بدون احتساب میعانات گازی در سال 1396 حدود 20 میلیون و 461 هزار تن کالا به ارزش افزون بر 7 میلیارد و 959 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 3 درصد و از نظر ارزش 6 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی و دیگر محصولات دانست و گفت: این کالاها به کشورهای چین، جمهوری کره، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، تایوان، کنیا و قطر صادر شده است .

حسینی محمدی با اشاره به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر گفت: در سال گذشته یک‌میلیون و167 هزار تن کالا به ارزش حدود 2میلیارد و 427 میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما