شناسهٔ خبر: 66437991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شود

کرمان - ایرنا - معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: در چندماه آینده دادگاه های صلح در کرمان راه اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی روز چهارشنبه در همایش روسا و دادستان های سراسر استان کرمان اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان کرمان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده اند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان سال گذشته در مجموع به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده های سازش شده به پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضایی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم اشاره و بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

نظر شما