شناسهٔ خبر: 25059439 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو:

تا ارز ندهند؛ خودرو نمی فروشیم / به دلالان ثبت سفارش واردات خودرو پول ندادیم

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تا زمانیکه به ما ارز ندهند هیچ خودروی به فروش نخواهد رسید.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /کوروش مرشد سلوک درباره وضعیت بازار خودروهای خارجی و اینکه نمایندگی ها از فروش خودروهای وارداتی ممانعت می کنند به خبرنگار ما  افزود: طبق دستورالعملی که دولت در مورد تخصیص ارز صادر کرده است به تمام واردکنندگان باید ارز 4هزار و 200 تومانی داده شود اما هنوز به هیچکدام از واردکنندگان ارز داده نشده است.بدین جهت تا زمانیکه تکلیف ارزی مشخص نشود نمی توانیم خودرو به فروش برسانیم.

 

وی تصریح کرد:وقتی نمی دانیم دولت با چه قیمتی ارز به واردکنندگان خودرو خواهد داد، چگونه می توان خودرو وارد و یا حتی پیش فروش کرد لذا برای آنکه مردم دچار سردرگمی نشوند و تعهد جدیدی ندهیم ، جلوی فروش خودرو را گرفته ایم.

 

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:از آنجا که دولت هیچ ارزی به واردکنندگان نداده است عملا در سال جاری هیچ خودروی وارد نشده است و اگر خودروی در گمرک هست و یا به دست مردم رسیده است از واردات سال گذشته است.توقف واردات خودرو باعث افزایش دوباره قیمت خودرو خواهد شد و این امر به ضرر خریداران خودرو است.

 

وی خاطرنشان کرد:حساب واردکنندگان باید از دلالان خودروهای وارداتی جدا شود.دلالان از افزایش قیمت خودروهای وارداتی خوشحال می شوند و این اتفاق به نفع آنها است اما واردکنندگان خودرو به جهت آنکه فروششان محدود می شود از هیچ افزایش قیمتی خرسند نمی شوند.

 

مرشد سلوک درباره اینکه انجمن وارد کنندگان خودرو  سال گذشته برای ماه های که سایت ثبت سفارش واردات خودرو بسته بود، به دلالان برای باز شدن شدن پولی پرداخت کرده است، تاکید کرد:به ما هیچ پیشنهادی برای پرداخت پول برای باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو داده نشد.لذا کسانیکه که گفتند پیشنهاد 5 تا 20 میلیون تومانی داشته اند باید توضیح دهند. طی چند روز اخیر عنوان شده است برخی ها که به سامانه ثبت سفارش واردات خودرو دسترسی داشتند از واردکنندگان خودرو طلب پول بین 5 تا 20 میلیون تومان به ازای واردات هر خودرو در ماه های که سایت ثبت سفارش خودرو بسته بود، کرده اند.

نظر شما