شناسهٔ خبر: 25051899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پس از سوال نمایندگان مجلس؛

مجلس از توضیحات وزیر بهداشت در مورد واردات صافی دیالیز قانع شد

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر بهداشت در مورد اعلت واردات صافی دیالیز با وجود توان داخل قانع شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی سوال نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران از سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علت صدور مجوز واردات برای صافی های دیالیز با وجود تولید داخلی مطرح شد.

در سوال این دو نماینده این نکته مطرح شده است که کارخانجات ایرانی سالانه حدود ۱۰ میلیون صافی دیالیز در کشور تولید می کنند و مصرف داخلی هم حدود ۴ میلیون است. با این وجود چرا مجوز واردات برای این کالا صادر می شود که باعث هدررفت سرمایه ملی و ضربه به تولید و اشتغال شود.

وزیر بهداشت هم در پاسخ اعلام کرد: اختلاف کیفیت و قیمت محصولات وارداتی مورد نظر نسبت به تولیدات داخلی معنی دار است و این محصول توسط دو یا سه تولید کننده داخلی تولید می شود و نمی توان آن را به هر قیمتی به بهانه حمایت از تولید داخل خریداری کرد و این ظلم به بیماران است.

قاضی زاده هاشمی با رد آمار ارائه شده از سوی این دو نماینده گفت:کل صافی های تولیدی در داخل کشور ۳ میلیون ۶۰۰ هزار عدد است و نیاز ما ۴.۵ میلیون است، و هیچ بحران و تنشی در این حوزه نداریم.

در نهایت با قانع نشدن نمایندگان سوال کننده، وارد بودن سوال به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۷۰ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن، ضمن وارد ندانستن سوال از توضیحات وزیر قانع شدند.

نظر شما