شناسهٔ خبر: 25051334 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس جمهوری آینده کوبا را بشناسیم

روز پنج شنبه قرار است میگوئل ماریو دیاز رئیس جمهور کوبا شود؛ در اینجا می توانید با او بیشتر آشنا شوید.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /سن: 52 سال

نخستین حضور رسمی: به‌عنوان بازرس در مدرسه
نام کامل: میگوئل ماریو دیاز-کانل برمودز

تاکنون اسمی از او نشنیده‌اید، او چه زمانی انتخاب شد؟ او انتخاب نشد. رائول کاسترو انتخاب شد.
بنابراین رائول کاسترو رئیس جمهوری بعدی کوباست. او هنوز رئیس جمهوری کوبا بود که مجدداً به‌عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد و اعلام کرد دور دوم ریاست جمهوری اش، آخرین دور ریاست جمهوری وی خواهد بود.
و سپس، احتمالاً، آنها باید یک انتخابات دیگر برگزار کنند. در کوبا رئیس جمهوری توسط مجمع ملی انتخاب می‌شود و کاسترو دیاز-کانل را به‌عنوان فرد بعد از خود پیشنهاد داد.
شغل او در حال حاضر چیست؟ او هم اکنون دومین شغل مهم سیاسی را در کوبا برعهده دارد، او بتازگی به‌عنوان معاون اول رئیس جمهوری منصوب شده است.
چطور باید پیشرفت ناگهانی او را توضیح داد؟ احتیاجی به این کار نیست. او در واقع به صورت ناگهانی به پیشرفت دست پیدا نکرده است. دیاز-کانل  طی 30 سال گذشته روند پیشرفت را به‌صورت پلکانی و تدریجی در درون حزب کمونیست پیموده است. او قبل از رسیدن به مقام ریاست جمهوری پست‌های استانی داشته و به‌عنوان وزیر آموزش عالی خدمت کرده است.
آیا می‌توان درباره شخصیت او حدس‌هایی زد؟ او در مقابل دوربین بسیار جدی و سخت است اما گفته شده در محافل خصوصی بسیار بذله گو و شوخ ظاهر می‌شود. او را فردی وفادار، منعطف، باهوش و مبهم توصیف کرده اند و در ضمن طرفدار گروه موسیقی «بیتلز» است.
پس بدرستی نمی‌توان نتیجه گرفت که او چطور آدمی است. نه واقعاً. اما با توجه به سن‌اش می‌توان گفت نماینده نسل جدیدی از سیاستمداران کوباست. او در مقام معاون رئیس جمهوری جانشین خوزه رامون ماچادای 81 ساله شد و نکته مهم این است که او نام فامیل کاسترو را یدک نمی‌کشد و این یک بدعت محسوب می‌شود.
فیدل در گور می‌لرزد! منظورتان چیست؟ فیدل کاسترو هنوز هم زنده است و حتی در جلسه مجمع ملی هم ظاهر شد و با اشارات خود به پیشرفت دیاز-کانل مهر تأیید زد.
آیا  به این معنی است که تغییراتی در کوبا قرار است اتفاق بیفتد؟ رائول کاسترو از این لحظه به‌عنوان «برتری تاریخی» یاد کرده است اما اکثر اعضای پولیتبورو سن و سال‌های بالایی دارند و اغلب در انقلاب 1959 شرکت داشته‌اند.
بگویید: «کوبا بالاخره به یک دوران جدید سیاسی وارد می‌شود...در کمتر از 5 سال.»
نگویید: «می دانید چه چیزی می‌تواند حزب کمونیست کوبا را مدرن کند؟ اصلاح اپوزیسیون»  / ایران

نظر شما