شناسهٔ خبر: 25048342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تذکر ۲ نماینده درباره اشتباه در ترجمه متن لایحه معاهده پالرمو

دو نماینده اصولگرای مجلس نسبت به اشتباه در ترجمه متن لایحه معاهده پالرمو مجلس تذکر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علیرضا سلیمی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به ایراد شورای نگهبان نسبت به لایحه موافقت‌نامه پالرمو اشاره کرد و گفت: مجلس معاهده پالرمو یعنی کنوانسیون منع کمک به گروه‌های تروریستی را تصویب کرد. این مصوبه براساس همان لایحه دولت و ترجمه معاهده‌ای بود که از سوی دولت به مجلس ارائه شد و اما متن ارائه شده، غلط و اشتباه ترجمه داشته و مجلس نیز همان ترجمه اشتباه را تصویب کرده است.

وی با بیان این‌که شورای نگهبان در بررسی مصوبه مجلس به ترجمه ایراد گرفته است، یادآور شد: باید دوباره ترجمه صحیح معاهده پالرمو در مجلس مطرح و بعد از بررسی مجدد تصویب شود. لازم است این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد چون در برجام هم دو- سه مورد ترجمه غلط وجود داشت.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار نیز در تذکر دیگری با اشاره به عدم پاسخگویی رییس جلسه نسبت به تذکر سلیمی گفت: دولت ترجمه اشتباهی از پالرمو را به مجلس ارائه داد ما به ترجمه دولت اعتماد و آن را تصویب کردیم.

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: مرجع تشخیص در این‌باره شورای نگهبان است، نه ما. بنابر این موضوع بررسی می‌شود و در صورت لزوم موضوع را بررسی خواهیم کرد.

نظر شما