شناسهٔ خبر: 25048769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سلیمی در تذکری :

ترجمه صحیح پالرمو در مجلس مطرح، بررسی و مصوب شود

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پالرمو در لایحه دولت غلط ترجمه شده است و در مجلس نیز همین ترجمه اشتباه مصوب شده است، گفت: ترجمه صحیح پالرمو باید در مجلس بررسی و مصوب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در تذکری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ) گفت: مجلس معاهده پالرمو یعنی کنوانسیون منع کمک به گروه‌های تروریستی را تصویب کرد. این مصوبه براساس همان لایحه دولت و ترجمه معاهده‌ای بود که از سوی دولت به مجلس ارائه شد. حال اینکه این ترجمه غلط و اشتباه بوده و مجلس نیز همان ترجمه اشتباه را تصویب کرده است.

وی اظهار کرد: شورای نگهبان در بررسی مصوبه مجلس به ترجمه ایراد گرفته است. باید دوباره ترجمه صحیح معاهده پالرمو در مجلس مطرح و بعد از بررسی مجدد تصویب شود. لازم است این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد چون در برجام هم دو- سه مورد ترجمه غلط وجود داشت.

حسینعلی حاجی دلیگانی ،نماینده شاهین شهر نیز در تذکر  گفت: دولت ترجمه اشتباهی از پالرمو را به مجلس ارائه داد ما به ترجمه دولت اعتماد و آن را تصویب کردیم.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه امروز را به عهده داشت  در پاسخ به این تذکر گفت: در این‌باره مرجع تشخیص شورای نگهبان است که در صورت لزوم لایحه را مجددا به مجلس ارجاع می دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما