شناسهٔ خبر: 25047449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکر نماینده محلات نسبت به تصویب "ترجمه غلط معاهده پالرمو"

یک نماینده اصولگرای مجلس در تذکری گفت: مصوبه مجلس درباره معاهده پالرمو ناظر به لایحه دولت بود که ظاهراً ترجمه صورت گرفته اشتباه بوده است و مجلس به همان ترجمه اشتباه رای داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: مجلس معاهده پالرمو یعنی کنوانسیون منع کمک به گروه‌های تروریستی را تصویب کرد. این مصوبه براساس همان لایحه دولت و ترجمه معاهده‌ای بود که از سوی دولت به مجلس ارائه شد. حال اینکه این ترجمه غلط و اشتباه بوده و مجلس نیز همان ترجمه اشتباه را تصویب کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان در بررسی مصوبه مجلس به ترجمه ایراد گرفته است. باید دوباره ترجمه صحیح معاهده پالرمو در مجلس مطرح و بعد از بررسی مجدد تصویب شود. لازم است این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد چون در برجام هم دو- سه مورد ترجمه غلط وجود داشت.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری دیگر از بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ توسط کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی انتقاد کرد و گفت که این  کار باید از سوی کمیسیون تخصصی نه کمیسیون ویژه مورد بررسی قرار می گرفت.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر نیز در تذکر دیگری گفت: دولت ترجمه اشتباهی از پالرمو را به مجلس ارائه داد ما به ترجمه دولت اعتماد و آن را تصویب کردیم.

مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: در این‌باره مرجع تشخیص شورای نگهبان است که در صورت لزوم لایحه را مجددا به مجلس ارجاع می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما