شناسهٔ خبر: 25044694 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

برگزاری روز دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

تراکتورسازی - الغرافه قطر؛ لوکوموتیو - ذوب آهن

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال تراکتورسازی در آخرین بازی مرحله گروهی خود میزبان تیم الغرافه قطر است. این در حالی است که هر دو تیم قبل از این از گردونه رقابت‌ها حذف شده‌اند!
به گزارش فارس، تشریفاتی‌ترین بازی لیگ قهرمانان آسیا  در گروه A مسابقات در شهر تبریز بین دو تیم تراکتورسازی ایران و الغرافه قطر برگزار می‌شود. تراکتورسازی برای حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا  ساغلام را به خدمت گرفت اما در نهایت یکی از ضعیف‌ترین نتایج مسابقات تاریخ این باشگاه را در آسیا گرفت! قرمزپوشان تبریزی در ۵ مسابقه حتی یک پیروزی هم نداشتند و فقط یک گل زدند و ۷ گل خوردند. با این شرایط تراکتورسازی با ۲ امتیاز در رده آخر گروه است و از گردونه رقابت‌ها حذف شده تیم الغرافه قطر هم با وجود اینکه ۵ امتیاز دارد اما به دلیل اینکه در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل الجزیره امارات شکست خورده دیگر شانسی برای رسیدن به رده دوم جدول ندارد.  مهدی طارمی و همبازیانش مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرند که نتیجه این بازی به جز برای هواداران دو تیم برای هیچ تیم دیگری در آسیا اهمیت ندارد. تراکتورسازی فقط برای دفاع از اعتبارش باید به دنبال اولین برد در آخرین بازی آسیایی باشد تا شاید مرهمی بر دل هوادارانش بگذارد و آنها فصل را تلخ‌تر از این به پایان نبرند! در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان حریف پرسپولیس یکی از دو تیم الجزیره امارات یا الاهلی عربستان خواهد بود و بستگی دارد پرسپولیس در گروهش صدرنشین شود یا در رده دوم قرار بگیرد.
سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷
تراکتورسازی ایران - الغرافه قطر ساعت ۱۹ 
الجزیره امارات - الاهلی عربستان ساعت ۱۹
جدول گروه A
۱- الاهلی عربستان ۱۱ امتیاز
۲- الجزیره امارات ۸ امتیاز
۳- الغرافه قطر ۵ امتیاز
۴- تراکتورسازی ایران ۲ امتیاز
همچنین تیم فوتبال ذوب آهن ایران در آخرین بازی در مرحله گروهی میهمان تیم لوکوموتیو تاشکند خواهد بود وبا گرفتن یک امتیاز به مرحله یک هشتم صعود می‌کند و به احتمال فراوان حریف استقلال خواهد شد.
امیر قلعه‌نویی معتقد است که گروه B مسابقات گروه مرگ بوده است و شاید به همین دلیل کار صعود ذوب آهن به روز آخر کشیده شد. در این گروه الدحیل قطر با کسب صدرصد امتیازات به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان صعود کرد و اکنون ذوب اهن که در رده دوم جدول است باید در تاشکند یک امتیاز از تیم لوکوموتیو تاشکند بگیرد و به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا برسد.  ذوب آهن در این دوره از مسابقات تیم پرنوسانی بود یا برد یا باخت و مساوی نداشت ولی شاید اولین مساوی در مرحله گروهی برای سبزپوشان اصفهانی به سود انها تمام شود. لوکوموتیو در اصفهان ۲ بر صفر مقابل ذوب آهن تسلیم شد ولی سه‌شنبه در خانه‌اش بازی می‌کند و حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. امیر قلعه‌نویی نیز اصلا دوست ندارد تیمش در مرحله گروهی حذف شود. حتی اگر قراردادش را با باشگاه ذوب آهن برای فصل آینده هنوز تمدید نکرده باشد!
سبزپوشان اصفهانی اگر از گروه‌شان صعود کنند به احتمال فراوان حریف استقلال در مرحله یک هشتم خواهند بود و همین مساله جذابیت مسابقات را برای تماشاگران ایرانی لیگ قهرمانان آسیا دوچندان خواهد کرد. ضمن اینکه تقابل قلعه‌نویی با استقلال شفر به اندازه کافی جذاب خواهد بود.  صعود ذوب آهن و تقابلش با استقلال یک ویژگی خوب دیگر برای فوتبال ایران دارد و اینکه حداقل یک تیم ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد البته به شرطی که شاگردان قلعه‌نویی بتوانند سوار بر لوکوموتیو خوشبختی شوند و با دست پر از تاشکند به اصفهان برگردند.
برنامه بازی‌های گروه B
لوکوموتیو تاشکند - ذوب آهن ایران ساعت ۱۸:۳۰
الدحیل قطر - الوحده امارات ساعت ۱۸:۳۰
جدول گروه B
۱- الدحیل قطر ۱۵ امتیاز
۲- ذوب آهن ایران ۶ امتیاز
۳- لوکوموتیو تاشکند ۶ امتیاز
۴- الوحده امارات ۳ امتیاز
 

برچسب‌ها:

نظر شما