شناسهٔ خبر: 25023896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لیگ قهرمانان فوتبال آسیا

پیروزی یا تساوی ذوب‌آهن را به مرحله بعد می‌فرستد/ استقلال حریف احتمالی سبز‌پوشان در صورت صعود

از هفته پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم ذوب‌آهن اصفهان کار دشواری برابر لوکوموتیو تاشکند دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه 27 و 28 فروردین‌ماه برگزار می‌شود و تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با لوکوموتیو ازبکستان دیدار خواهد کرد.

* داوران دیدار ذوب‌آهن و لوکوموتیو

این دیدار از ساعت 18:30 روز سه‌شنبه و به میزبانی تیم ازبکستانی در تاشکند آغاز خواهد شد و قضاوت این بازی را کو هیونگ جین، یون وانگ یئول، کیم یانگا و چای سانگ یئوپ بر عهده دارند؛ محمد علی بن صمد از سنگاپور ناظر داوری و چئونگ هین چانگ از هنگ کنگ نماینده آسیا است.

* شرایط ذوب‌آهن برای این دیدار

شاگردان امیر قلعه‌نویی که در لیگ برتر شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارند در دیدار هفته گذشته برابر فولاد خوزستان به تساوی 1 بر 1 رسیدند تا جایگاه دوم جدول رده‌بندی را به سایپا تقدیم کنند.

سبز‌پوشان در آسیا اما سینوسی عمل کرده‌اند و در 5 دیدار خود به 2 پیروزی و 3 شکست دست یافته‌اند که شکست در دیدار قبلی برابر الدوحیل قطر کار آن‌ها را برای صعود به مرحله حذفی کمی سخت کرد؛ ذوبی‌ها برای صعود از گروه خود به برد یا تساوی احتیاج دارند زیرا آن‌ها بازی رفت را به سود خود پایان داده‌اند.

سبز‌پوشان اصفهانی اگر موفق به صعود از گروه خود شوند با توجه به صدر‌نشینی بدون حرف و حدیث الدوحیل در این گروه، به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی خواهند رفت و باید با تیم اول گروه D بازی کنند که می‌تواند یکی از تیم‌های استقلال تهران یا العین امارات باشد.

* شرایط لوکوموتیو برای این دیدار

نماینده ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا شرایطی مشابه ذوب‌آهن دارند و از 5 دیدار گذشته خود 2 پیروزی و 3 باخت کسب کرده‌اند و با 6 امتیاز و هم‌امتیاز با سبز‌پوشان اصفهانی در رده سوم جدول این گروه قرار دارند؛ دیدار رفت دو تیم در اصفهان با برتری 2 بر صفر ذوب‌آهن همراه بود.

لوکوموتیو در حالی پای در این دیدار خواهد گذاشت که شرایط چندان مناسبی را پشت سر نمی‌گذارد و آن‌ها هفته گذشته در لیگ ازبکستان با نتیجه 2 بر یک از نسف قارشی شکست خوردند تا به رده نهم جدول 12 تیمی ازبکستان سقوط کنند؛ لوکوموتیو در 6 دیدار داخلی اخیرش 2 تساوی و 3 شکست را تجربه کرده و به نظر می‌رسد از نظر روحی نیز حال و روز خوبی نداشته باشد.

* تاریخچه حضور ذوب‌آهن در آسیا

سبز‌پوشان اصفهانی تا پیش از دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا 6 بار در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند و برای هفتمین فصل است که در آسیا حضور دارند و 45 دیدار نیز برگزار کرده‌اند که حاصل آن 22 پیروزی، 10 تساوی و 13 باخت بوده است.

بهترین عملکرد ذوبی‌ها در سال 2010 بوده است که با منصور ابراهیم‌زاده سرمربی فعلی تیم همشهری سپاهان موفق شدند به نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسند؛ سبز‌پوشان در سال 2012 موفق به صعود از بازی پلی‌آف به دور گروهی نشدند و بدترین عملکرد را داشتند.

به گزارش فارس، جدول رده‌بندی گروه B و برنامه بازی‌های هفته ششم این گروه به شرح زیر است:

لوکوموتیو تاشکند – ذوب‌آهن اصفهان

الدوحیل قطر – الوحده امارات

انتهای پیام/چ

نظر شما