شناسهٔ خبر: 25027932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خبر داد

تدوین نظام رتبه‌بندی تاکسیران‌ها در سال 97/نوسازی 4500 تاکسی در سال گذشته

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران برنامه‌های سال 97 را تشریح کرد و گفت: نظام رتبه‌بندی تاکسیران‌ها در سال 97 تدوین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان صبح امروز در نشست خبری خود با تشریح مأموریت‌های اصلی سازمان تاکسیرانی در سال جدید گفت: تاکسی در هر شهر المان اصلی شهر است و شعار ما دراین دوره مدرن سازی است و معتقدیم تاکسیرانی در مدیریت جدید شهری نیاز به تحول عمیق و ساختاری دارد.

وی با بیان اینکه به زودی برنامه مدرن‌سازی تاکسی‌ها رونمایی می‌شود، گفت: علاوه بر مدرن سازی تاکسی‌ها در صدد آن هستیم که شغل تاکسیرانی به عنوان یک شغل و نه اجبار تعریف شود به گونه‌ای که در حال حاضر افراد به اجبار به سمت تاکسیرانی می آیند اما باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که افراد، تاکسیرانی را به عنوان شغل انتخاب کنند.

 قنادان با بیان اینکه در حوزه اقتصاد تاکسیرانی باید وارد شویم، ادامه داد، گفت: در گذشته نظام  تاکسیرانی بر برخورد سلبی بوده است اما نظام رتبه بندی را برای تاکسیران‌ها انتخاب کرده‌ایم که بر اساس آموزش ... رتبه بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در گذشته در تقسیم بندی تاکسیرانی و رتبه بندی تاکسیران خوب و بد نداشتیم گفت:‌حدود 80 هزار تاکسیران داریم که باید شرایطی فراهم شود که از افراد خوب تقدیر کنیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه باید مدل کسب و کار تاکسیرانان را تغییر دهیم گفت: باید شرکت‌های نوپا و بخش خصوصی با توان بالا وارد کار شوند تا با ایجاد محیطی رقابتی بتوان خدمات بهتری به شهروندان داد.

 وی با بیان اینکه نباید مدل مدرن‌سازی ناوگان تاکسیرانی به گونه‌ای باشد که هیچ کس از آن استقبال نکند، تصریح کرد: در دنیا با کیفیت‌ترین خودروها تبدیل به تاکسی می‌شوند نه اینکه مانند ایران خودروهایی که از آن استقبال نمی شوند به تاکسی تبدیل کنیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه ما به دنبال توسعه ناوگان پاک در شهر هستیم، گفت: در سال گذشته 4500 تاکسی در سطح شهر تهران نوسازی شدند اما روند نوسازی به دلیل عدم همراهی شرکت‌های خودروساز طولانی شده است به گونه ای که ده هزار خودرو در صف نوسازی هستند.

وی با بیان اینکه شهر تهران با داشتن 80 هزار تاکسی بزرگ ترین ناوگان تاکسی در منطقه را دارد اما باید خدمات مدرن‌تری به مردم ارائه کنیم گفت:‌یکی ازمشکلات تاکسیرانی این است که بیش از حد مدیریت شهری نقش تصدی‌گری داشته است اما حالا باید درها را به سمت خدمات مدرن باز کرد.

قنادان در مورد وضعیت تاکسی‌های فرودگاه با بیان اینکه در فرودگاه‌ها تنها تصمیم‌گیرنده ما نیستیم گفت:‌ مدیریت ناوگان حمل و نقل در اختیار مدیریت فرودگاه‌ها است و هر تصمیمی که می‌گیریم امکان اجرا ندارد و از ناوگان فرودگاه امام تنها 350 خودرو زیر نظر مجموعه ما است و حتی گشت‌ها ی نظارتی تاکسیرانی نیز باید با هماهنگی فرودگاه وارد شوند.

وی اظهار کرد: درگذشته مدرن سازی ونوسازی تاکسی‌ها از جیب رانندگان پرداخت می شده است اما حالا در نظر داریم که با راه‌اندازی شرکت‌های تاکسیرانی شیوه شرکت‌مالکی را در پیش بگیریم و راننده کارمند شرکت خواهد شد و خودرو دراختیار شرکت است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه سهم تاکسیرانان درجابه جایی مسافران روزانه 4 میلون و 200 هزار مسافر است که 22 درصد خواهد بود گفت: در لایحه جدید مدل نرخ قیمت گذاری را تغییر داده ایم و بر اساس وضعیت آب و هوا و ... کرایه‌ها تغییر می‌کنند. همچنین برای سرویس‌های اینترنتی بر اساس کارآیی تعیین نرخ کرده‌ایم و به جای آنکه برای سرویس‌های اینترنتی نرخ مشخصی تعیین کنیم از منفی 35 تا مثبت 80 قیمت تعیین کردیم و بسته به ناوگان مدرن و... تغییر می‌کند؛ البته این بدین معنا نیست که تاکسی‌های اینترنتی به هرقیمتی می‌تواند مسافران را جابه جا کنند.

وی درباره وضعیت تاکسی‌های خطی گفت: سیاست‌های کلی در حال تغییر است چرا که در هیچ جای دنیا خط طولانی نداریم که در عین حال اتوبوس و متروهم آن را پوشش دهد به عنوان مثال در خط تجریش- آزادی راننده تاکسی باید چهار ساعت در پیک رفت و آمد داشته باشد که این اصلا به صرفه نیست.

قنادان در مورد وضعیت شرکت‌های خصوصی نیز به ایسنا گفت: یکی از اولویت‌های مهم من تغییر در وضعیت شرکت‌های خصوصی است که بخشی از این تغییر با چارچوب و آیین نامه فعلی امکان پذیر است اما برخی دیگر نیز نیازمند لایحه جدید است که به شورا ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از بهمن‌ماه دستورالعملی صادر شدکه شرکت‌ها حق ندارند شارژ ثابت از تاکسیران‌ها اخذ کنند و با آنها برخورد می‌کنیم گفت: تنها شرکت‌ها مجاز هستند بر اساس خدمات مسافری که به تاکسی‌ها می دهند تا ده درصد حق شارژ دریافت کنند.

قنادان با بیان اینکه متاسفانه مدل شرکت‌های تاکسیرانی غلط است و سال‌ها استخوان لای زخم بود گفت:‌مدل درآمدی شرکت‌های تاکسیرانی این است که از جیب راننده تاکسی درآمد کسب کند که این کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه پروانه‌های شرکت‌های تاکسیرانی به صورت تخصصی صادر می‌شوند، در مورد ارائه بسته‌های حمایتی به تاکسیرانان گفت: در آینده بسته‌های حمایتی به صورت عام ارائه نمی شود و بر همین است نظام رتبه‌بندی رانندگان تاکسیرانی اجرایی می‌شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در مورد افزایش نرخ 30 درصدی خطوط گفت: متوسط افزایش کرایه 12 درصد است و آن 30 درصد میانگین برخی خطوط در مواقع خاص است.

وی در مورد نارضایتی تاکسیرانان از خودروهای جدید گفت:‌ قرارداد ما با خودروسازان به نوع بسته خدماتی ارائه شده از سوی شرکت‌های خودروسازی نیز مهم است ودقت داشته باشید که قرارداد ما برای ون‌ها در حالی منعقد شد که 5 سال و تا 150 هزار کیلومتر گارانتی شده است.

وی در مورد نظارت تاکسیرانی در روزهای بارانی با بیان اینکه نظارت دقیقی بر تاکسی‌ها در روزهای بارانی می شود گفت:‌1800 پرونده در مورد روزهای برفی و بارانی در هیات‌های انضباطی بررسی شده است.

انتهای پیام

نظر شما