شناسهٔ خبر: 25027904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

قنادان: مدرن سازی تاکسیرانی در تهران شعار ماست

علیرضا قنادان، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از دستور کار قرار گرفتن طراحی خودروهایی مختص تاکسیرانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / علیرضا قنادان گفت: مدرن سازی تاکسیرانی در تهران شعار ما است. وی افزود: متوسط سنی ناوگان تاکسی رانی ۶ تا ۸ سال است که کاهش آن از برنامه های جدی ما است. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: در جهت مدرن سازی تاکسی رانی مدرن سازی رفتار تاکسی ران در دستور کار است.

وی با بیان اینکه رتبه بندی تاکسی ران ها را پیش رو داریم، ادامه داد: تاکسیرانی باید انتخاب افراد باشد نه اینکه بخاطر نوع معیشت اجبار افراد باشد. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران افزود: طراحی خودروهایی مختص تاکسیرانی در دستور کار است و ۱۰ هزار خودرو تاکسی در صف نوسازی هستند.

قنادان با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات در دوره جدید مدیریت شهری که به عنوان شعار ما محسوب می‌شود مدرن سازی تاکسیرانی در تهران است، گفت: سطح تماس ما با اجتماع و شهروندان بسیار زیاد است و فارغ از تأثیرات اقتصادی ما، اثرگذاری ما در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه تاکسی یکی از المان‌های اصلی و هویتی یک شهر محسوب می‌شود، گفت: هرچه تاکسی‌ها با کیفیت‌تر باشند و نوع خدمات مناسب‌تر باشد هویت کاملتر و بهتری از شهر در اذهان عمومی شکل می‌گیرد.

قنادان مدرن‌سازی خدمات تاکسیرانی را در شهر تهران متمرکز در چهار محور اصلی دانست و گفت: مدرن سازی شخصیت تاکسیران‌ها از برنامه‌های ما است یکی از معضلات بزرگ در طول سال‌های گذشته این است که شغل تاکسیرانی به عنوان یک حرفه مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: اگر دنبال ارتقا هستیم، باید شغل تاکسیرانی انتخاب افراد باشد نه اینکه به خاطر وضع معیشت افراد مجبور به انتخاب این شغل باشند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه باید وضعیت اقتصادی و هویتی مناسب برای تاکسیران‌ها ایجاد شود، گفت: برای رسیدن به این اهداف نظام رتبه بندی برای تاکسیران‌ها تدوین شده است. سابقه و مدتی که تاکسیران‌ها فعالیت دارند، آموزش‌های مهارتی ویژه‌ای که به آنها داده می‌شود از جمله گزینه‌هایی است که در رتبه بندی به تاکسیران‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه با ذکر مثالی گفت: برای تاکسیرانی که در فرودگاه مشغول به کار است آشنایی با زبان انگلیسی مهم و اساسی است همچنین کسانی که در سرویس های اینترنتی تاکسیرانی فعالیت می کنند تحت آموزش های ویژه ای هستند.

وی با تاکید بر اینکه هر سیستمی برای ارتقا نیازمند اتصال به بازخورد مشتری دارد،گفت: درحال تهیه زیرساخت های فنی هستیم تا برای رتبه دهی به تاکسیران بازخورد مشتری را نیز لحاظ کنیم. همچنین تخلفات راهنمایی و رانندگی تاکسیران در رتبه بندی به او تاثیرگذار است.

قنادان با بیان اینکه در سازمان تاکسیرانی با تخلفات برخورد می شود، ادامه داد: خلأ بسته های تشویقی در این زمینه محسوس است و باید به تاکسیرانی که عملکرد خوبی دارد بسته های تشویقی اختصاص یابد.

وی از مدرن سازی ناوگان تاکسی رانی خبر داد و گفت: طراحی خودروهایی با کاربری ویژه تاکسی در دستور کار است.

قنادان با بیان اینکه در دنیا بهترین خودروها به تاکسیرانی اختصاص می یابند، ادامه داد: تبدیل شدن خودرو به تاکسی جنبه مثبت و مزیت شرکت های تولید خودرو محسوب می شود اما متاسفانه در ایران خودروهایی که مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرند به بخش تاکسیرانی اختصاص می یابند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از افزایش ناوگان پاک در تهران خبر داد و گفت: تاکسی ها بیشترین تردد در سطح شهر را دارند و در تلاش هستیم که آلایندگی کمتری را داشته باشد در این راستا افزایش خودروهای هیبریدی و برقی نیز در دستور کار است.

در حال تکمیل...

/ باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما