شناسهٔ خبر: 25022701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میزبانی 60 امامزاده و بقعه متبرکه از مسافران نوروزی از امروز در استان یزد آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در هشتمین سال متوالی طرح فرهنگی آرامش بهاری در استان یزد ۹۰ مبلغ در امامزادگان و بقاع متبرکه نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و معنوی اقدام می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: در اجرای طرح  آرامش بهاری که در ۶۰ امامزاده استان امروز آغاز شده است  تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ادامه دارد و ۹۰ مبلغ در امامزادگان و بقاع متبرکه نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و معنوی اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام  زارع زاده ارکان اساسی فعالیت های فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری را برپایی نماز جماعت و خیمه های معرفت عنوان و کرد وافزود: حدود 30 خیمه‌ معرفت شامل بخش ‌های کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به سئول های شرعی، عرضه محصولات فرهنگی و تبلیغ چند رسانه ای در امامزادگان و بقعه های متبرکه استان برپا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ۲امامزاده یزد شامل امامزاده جعفر (ع) واقع در مرکز شهر یزد و امامزاده سیدجفر محمد در بلوار جمهوری اسلامی در فهرست امامزادگان ویژه کشوری قرار گرفته اند و ویژه ‌برنامه ‌های متنوع از جمله برنامه تحویل سال و اجتماع منتظران در آنها برگزار می شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های طرح یادشده در امامزادگان برگرفته از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما می‌خواهیم مردم در کنار این بقاع در آرامش بسر ببرند، تعریف و طبق برنامه اجرا می‌شود.

این مسوول فرهنگی استان اظهار کرد: تبدیل بقعه‌ها به قطب‌های فرهنگی، نشر معارف اسلامی، ترویج باور‌های دینی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی و خدمت رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی از مهمترین اهداف برگزاری طرح است.

زارع زاده یادآور شد: در اجرای طرح یادشده برنامه‌های مختلفی به خصوص اقامه نماز جماعت، تشکیل خیمه‌های معرفت در بخش کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به سئوال‌های شرعی، عرضه محصولات فرهنگی و تبلیغ چند رسانه‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ی

آغاز طرح آرامش بهاری در ۶۰ امامزاده استان یزد

برچسب‌ها:

نظر شما