شناسهٔ خبر: 24661861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز طرح آرامش بهاری از فردا در ۷۵ بقعه متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: طرح آرامش بهاری از فردا 28 اسفند در ۷۵ بقعه متبرکه در سراسر استان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

آغاز طرح آرامش بهاری از فردا در ۷۵ بقعه متبرکهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند افزود: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی در جهت تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی در کنار خدمت‌رسانی مطلوب به زائران بقاع و اماکن متبرکه است.

وی با اشاره به مشارکت ۶۰ روحانی در طرح آرامش بهاری در استان اضافه کرد: برپایی خیمه‌های معرفت از محورهای مهم اجرای طرح آرامش بهاری است که این خیمه‌ها شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌های دینی، مشاوره خانواده و کودک و قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای 376 بقعه متبرک است که برنامه‌های این طرح در ۷۵ بقاع شاخص برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری از فردا 28 اسفند تا 15 فروردین در بخش‌های مختلف خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان ادامه داد: 44 دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی 10 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، برپایی مسابقات فرهنگی در 35 بقعه، توجه به موضوع عفاف و حجاب، سخنرانی در 60 بقعه متبرکه و برگزاری دعای ندبه در 53 بقعه از برنامه‌های این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار در سال گذشته 900هزار نفر از مسافران نوروزی از بقاع متبرکه استان بوشهر  بازدید کردند.

نظر شما