شناسهٔ خبر: 24658776 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام شرفخانی:

میزبانی ۲۷۰۰ امامزاده از زائران نوروزی با «آرامش بهاری»/خدمت رسانی ۸۸۳ زائرسرا در بقاع متبرکه

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری طرح آرامش بهاری در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه سراسر کشور خبر داد و گفت: زائراسراها در ۸۸۳ امامزاده و بقعه به زائران نوروزی خدمات رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز و طرح آرامش بهاری در امامزادگان، گفت: همه ساله مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت علیهم السلام لحظه تحویل سال را در جوار آستان ائمه اطهار (ع) و امامزادگان سپری می کنند. امسال با توجه به تقارن این ایام با ماه رجب و شهادت امام هادی(ع)، برنامه های خوبی در خصوص قرائت قرآن، مدیحه سرایی، همخوانی قرآن و سخنرانی در جوار امامزادگان در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می شود.

 

وی افزود: طرح آرامش بهاری در 2700 امامزاده و بقعه سراسر کشور در دو بخش برنامه های فرهنگی و معرفتی و خدمات اجتماعی پذیرای زایران در ایام نوروز است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف در خصوص برپایی خیمه های معرفت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: همانند سال های گذشته خیمه های معرفت در جوار امامزادگان در بخش های مشاوره، مهارت های فردی، ازدواج و تحکیم خانواده و تربیت فرزند با حضور مبلغان توانمند برپا می شود.

 

وی محور اصلی خیمه های معرفت امسال را توجه به معارف زندگی معرفی کرد و گفت: امسال اولویت اصلی در طرح خیمه های معرفت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه توجه به معارف زندگی از سوی مبلغین است که این مسئله با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای نوین تبلیغی انجام می شود. در واقع یک گفت وگوی چهره به چهره با زائران امامزادگان در خیمه های معرفت شکل می گیرد.

 

وی بخش دیگر برنامه های خیمه معرفت را طراحی برنامه های متنوع در حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: در این برنامه ها هدف القای غیرمستقیم مفاهیم و آداب دینی از سوی مبلغان با روشی جذاب به کودکان است.

 

حجت الاسلام شرفخانی تبلیغ چندرسانه ای را بخش دیگری از برنامه های خیمه معرفت دانست و گفت: در این بخش موضوع اصلی ارتقای سواد رسانه ای و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق پخش کلیپ و سخنرانی های کوتاه است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نمایشگاه دیواری آرامش بهاری در 1770 امامزاده خبر داد و گفت: در کنار برنامه های نمایشگاهی و خیمه های معرفت مسابقه کتابخوانی آرامش بهاری نیز در جوار امامزادگان در این ایام برای زائران  و مسافران نوروزی برگزار می شود.

 

وی حضور روحانیون در امامزادگان برای برگزاری نماز جماعت و گفتمان های دینی را یکی از مهمترین موضوعات در بخش فرهنگی دانست و ابراز کرد: 3 هزار و 500 روحانی از حوزه علمیه قم و استان ها به آستان امامزادگان اعزام می شوند که علاوه بر مدارک تحصیلی مرتبط با مشاوره و تبلیغ در دوره مهارتی قبل از اعزام نیز شرکت کردند.

 

حجت الاسلام شرفخانی از طراحی ایستگاه صلواتی با رویکرد فرهنگی در 917 امامزاده خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های دینی و اجتماعی خانواده ها طرح مباحث تربیتی به ویژه آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی است. در این بخش برای ارتقای سطح سواد مردم و روش استفاده صحیح از فضای مجازی، آموزش های لازم در امامزادگان از سوی مبلغین به زائران داده می شود. 

 

وی از وجود زایرسرا در 883 امامزاده و بقعه سراسر کشور خبر داد و گفت: در ایام نوروز این امامزادگان در خدمت مردم و مسافران نوروزی هستند و در برخی از آنها ظرفیت پذیرایی از مسافران نیز فراهم است. بخش دیگر خدمات رسانی از سوی سازمان اوقاف در مناطق عملیاتی و در سفرهای راهیان نور در مسیرهای کاروان ها انجام می شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی استقرار مجموعه خدماتی، امنیتی و بهداشتی در جوار امامزادگان را یکی دیگر از برنامه های معاونت فرهنگی در ایام نوروز 97 خبر داد و گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در ایام نوروز در جوار امامزادگان با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف به مسافران نوروزی ارایه می شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: شعار امسال امامزادگان و آستانه مقدس ائمه اطهار «بهار را با محبت او آغاز می‌کنیم» است. قطعا بهار اصلی همه ما بهار مهدوی است و امروز که بهار طبیعت را آغاز می کنیم با محبت و عنایت حضرت ولیعصر (عج) است.

 

گفتنی است، در انتهای این نشست پوستر طرح «آرامش بهاری» رونمایی شد.

 

 

نظر شما