شناسهٔ خبر: 24676967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنندج| اکثر معادن شهرستان قروه "تعطیل" است

R7848/P1377/S6,66/CT11

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: متأسفانه اکثر معادن شهرستان قروه به‌دلیل نبود سرمایه در گردش تعطیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی محمد مرادی بعد از ظهر امروز در جلسه‌ شورای معادن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: کانی‌های معدنی که شامل معادن فلزات و غیر فلزات بوده در کردستان به‌ویژه در قروه وجود و رتبه اول را دارد.

وی با اشاره به ارزآوری معا‌دن استان، گفت: معادن شهرستان قروه در کشورهای اروپایی زبانزد است و باید از این فرصت استفاده کنیم چراکه یک پتانسیل بزرگ برای ارز آوری برای کشور و استان است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس تصریح کرد: متأسفانه اکثر معادن شهرستان قروه به‌دلیل نبود سرمایه در گردش تعطیل است و یا صنعت فراوری آن وجود ندارد و این سبب بیکاری افرادی بسیار شده است.

وی با بیان اینکه استان ما دسترسی به دریاها و اقیانوس‌ها را ندارد، گفت: ما تا 50 سال دیگر می‌توانیم از این‌ معادن داخل خشکی استفاده کنیم و دنیا به سمت معادن بستر اقیانوس و دریا خواهد رفت و استان بدون دارا بودن دریا از این میزان معادن در خشکی، باید بهره لازم را ببرد.

مرادی افزود: امیدواریم بتوانیم به صورت بهینه از این معادن استفاده کنیم تا حق آیندگان از بین نرود.

وی اظهار کرد: امیدواریم همگی دست در دست هم بدهیم تا معضلاتی که در حوزه معادن و کانی‌های استان وجود دارد را حل کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به معضل کم‌آبی و تهدید زمین‌های کشاورزان بر اثر خشکسالی‌ها خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی استان بسیار فعال و در اقتصاد موثر بوده و باید در موضوع تخصیص آب به استان کردستان تجدید نظر شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما