شناسهٔ خبر: 24299988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی:

ایثار اجتماعی ضامن همبستگی و بقای جامعه است

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی را ضامن همبستگی، بقا و سعادت جامعه دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز یک‌شنبه ششم اسفندماه در نشست علمی تخصصی ایثار اجتماعی در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی رودهن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ایثار به معنای فداکاری و گذشتن از حق خود برای اعتقادات و مردم است .

وی بابیان این‌که ایثار اجتماعی دارای جنبه‌های گوناگونی است و می‌توان مثال‌های بی‌شماری برای آن مطرح کرد، گفت: مدتی است که در دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بررسی‌های متعددی برای برقراری ایثار اجتماعی در سطح کلان جامعه انجام‌شده است زیرا معتقدیم که بقای هر جامعه‌ای درگرو ایثارگری مردم است و چنین جامعه‌ای قطعاً سعادتمند و باثبات خواهد بود .
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید امور ایثارگران افزود: همان‌طور که انسان برای ادامه حیات نیاز به مواد غذایی دارد جامعه نیز برای حیات باسعادت نیاز به ایثارگری دارد و اگر از کوچک‌ترین واحد جامعه یعنی خانواده‌ها برای شروع نهادینه شدن ایثار بهره ببریم اختلاف‌ها به حداقل ممکن می‌رسد و آرامش و محبت بر آن حاکم می شود
معاون رییس‌جمهوری با اشاره به تأکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب برای گسترش فرهنگ ایثارگری گفت: زمانی که حکم نمایندگی مقام معظم رهبری را دریافت کردم، ایشان سفارش اکیدی بر لزوم رشد و تعالی فرهنگ ایثار در جامعه داشتند، رییس‌جمهوری محترم نیز در جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بر این موضوع تأکید داشتند که ایثارگری تنها در زمان جنگ نیست بلکه ایثار می‌تواند در تمام لحظه‌ها و در تمام سطوح اجتماع برقرار باشد .
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که جامعه دارای روحیه ایثارگری هیچ‌گاه زیر بار ذلت نمی‌رود و اسیر دست استعمار نمی‌شود گفت: ایثار و فداکاری در جامعه باعث ایجاد عزت و سربلندی می‌شود، پیش از انقلاب حکومت شاهنشاهی تا بن دندان مسلح بود اما امام خمینی (ره) با استفاده از ایثار مردم توانست انقلاب را به پیروزی برساند .
دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت همواره بزرگ‌ترین پشتوانه قدرت انقلاب اسلامی است و امروز باید بکوشیم این فرهنگ را در جامعه رشد دهیم و برای نسل‌های آینده نیز زنده نگه‌داریم، در این مسیر باید با کمک مراکز علمی، دانشگاهی، حوزوی و سایر نهادها و با استفاده از روش‌های نوین این فرهنگ را تعالی‌ بخشیم تا به گفتمانی غالب در اجتماع تبدیل شود .
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به فشارهای مختلف دشمنان انقلاب اسلامی گفت: در مقابل این هجوم و فشارهای همه‌جانبه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی با روحیه ایثارگری می‌توانیم بایستیم و کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنیم تا انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم .
گفتنی است، در این مراسم ردای خادم الشهدایی مدافع حرم توسط انجمن خادمان شهدای مدافع حرم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی اهدا شد .
این همایش با مشارکت دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر برگزار شد و جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، ائمه جمعه شهرستان‌های رودهن و دماوند و جمعی از مسئولین این شهرستان‌ها در آن حضور داشتند .

نظر شما