شناسهٔ خبر: 24297813 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهیدی:ایثار اجتماعی ضامن همبستگی و بقای جامعه است

بنیاد شهید

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی را ضامن همبستگی، بقا و سعادت جامعه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز یک‌شنبه ششم اسفندماه در نشست علمی تخصصی ایثار اجتماعی در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی رودهن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ایثار به معنای فداکاری و گذشتن از حق خود برای اعتقادات و مردم است.
وی بابیان اینکه ایثار اجتماعی دارای جنبه‌های گوناگونی است و می‌توان مثال‌های بی‌شماری برای آن مطرح کرد، گفت: مدتی است که در دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بررسی‌های متعددی برای برقراری ایثار اجتماعی در سطح کلان جامعه انجام‌شده است زیرا معتقدیم که بقای هر جامعه‌ای درگرو ایثارگری مردم است و چنین جامعه‌ای قطعاً سعادتمند و باثبات خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید امور ایثارگران افزود: همان‌طور که انسان برای ادامه حیات نیاز به مواد غذایی دارد جامعه نیز برای حیات باسعادت نیاز به ایثارگری دارد و اگر از کوچک‌ترین واحد جامعه یعنی خانواده‌ها برای شروع نهادینه شدن ایثار بهره ببریم اختلاف‌ها به حداقل ممکن می‌رسد و آرامش و محبت بر آن حاکم می شود
معاون رییس‌جمهوری با اشاره به تأکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب برای گسترش فرهنگ ایثارگری گفت: زمانی که حکم نمایندگی مقام معظم رهبری را دریافت کردم، ایشان سفارش اکیدی بر لزوم رشد و تعالی فرهنگ ایثار در جامعه داشتند، رییس‌جمهوری محترم نیز در جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بر این موضوع تأکید داشتند که ایثارگری تنها در زمان جنگ نیست بلکه ایثار می‌تواند در تمام لحظه‌ها و در تمام سطوح اجتماع برقرار باشد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جامعه دارای روحیه ایثارگری هیچ‌گاه زیر بار ذلت نمی‌رود و اسیر دست استعمار نمی‌شود گفت: ایثار و فداکاری در جامعه باعث ایجاد عزت و سربلندی می‌شود، پیش از انقلاب حکومت شاهنشاهی تا بن دندان مسلح بود اما امام خمینی (ره) با استفاده از ایثار مردم توانست انقلاب را به پیروزی برساند.
دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت همواره بزرگ‌ترین پشتوانه قدرت انقلاب اسلامی است و امروز باید بکوشیم این فرهنگ را در جامعه رشد دهیم و برای نسل‌های آینده نیز زنده نگه‌داریم، در این مسیر باید با کمک مراکز علمی، دانشگاهی، حوزوی و سایر نهادها و با استفاده از روش‌های نوین این فرهنگ را تعالی‌ بخشیم تا به گفتمانی غالب در اجتماع تبدیل شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به فشارهای مختلف دشمنان انقلاب اسلامی گفت: در مقابل این هجوم و فشارهای همه‌جانبه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی با روحیه ایثارگری می‌توانیم بایستیم و کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنیم تا انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.
گفتنی است، در این مراسم ردای خادم الشهدایی مدافع حرم توسط انجمن خادمان شهدای مدافع حرم به حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شهیدی اهدا شد.
این همایش با مشارکت دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر برگزار شد و جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، ائمه جمعه شهرستان‌های رودهن و دماوند و جمعی از مسئولین این شهرستان‌ها در آن حضور داشتند.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما