شناسهٔ خبر: 24291133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز نخستین نشست علمی تخصصی ایثار اجتماعی در واحد رودهن

خبرگزاری صداوسیما

نخستین نشست علمی تخصصی ایثار اجتماعی اکنون با حضور نماینده ولی فقیه دربنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار تهران در واحد رودهن آغاز شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس واحد رودهن افزود: اعضای این نشست متشکل از اندیشمندان و اساتید دانشگاه هستند که به تبیین مولفه های ایثار اجتماعی خواهند پرداخت.
دکتر حسن شهرکی پورگفت: با عنایت به اهتمام حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی دبیر شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص پرداختن به ایثار اجتماعی به عنوان ضرورتی مغفول مانده در جامعه امروز، معتقدیم نهادینه شدن فرهنگ ایثار در مسئولین و آحاد مردم بسیاری از چالش ها و مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را خواهد کاست.
وی از دبیرخانه شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان متولی اصلی این نشست یاد کرد و تصریح کرد: این نشست که اعضای آن اکثرا از نخبگان شاهد و جامعه ایثارگری هستند، می‌خواهد مولفه ها و مصادیق عینی ایثار اجتماعی را تبیین کند و راهنمایی برای سلسله نشست‌هایی در دانشگاه‌های مختلف باشد.
وی یکی از ویژگی های جامعه سالم و توسعه یافته را، رشد فضائل اخلاقی دانست و گفت: جامعه سالم جامعه ای است که مردم در فضاهای اجتماعی به نفع اجتماع، رفتارهای جمع گرایانه داشته باشند و دیگران را بر خود مقدم بدارند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1938714" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2041385/1938714?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما