شناسهٔ خبر: 24299196 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده ناجا:

کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز در صدر جرایم سایبری

فرمانده ناجا گفت: کلاهبرداری های مالی، برداشتهای غیرمجاز از حسابهای بانکی در صدر جرایم سایبری است و امسال جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر،  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه نشست سالانه روسای پلیس فتا و معاونان حوزه مرکزی، در جمع خبرنگاران با تقدیر از حضور و زحمات اصحاب رسانه، اظهار داشت: امروز نشست سالانه روسای پلیس فتا و معاونان حوزه مرکزی برگزار که در این نشست مأموریت و عملکرد سال جاری این پلیس بررسی و اولویت های آن برای سال آینده در حوزه فضای مجازی نیز اعلام شد.

وی با بیان اینکه بحمدالله پلیس فتا با ظرفیت و توان خوبی که دارد، اقدامات مطلوبی انجام داده است، گفت: امسال جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته در حالیکه کشفیات این حوزه افزایش ۸۴ درصدی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در تلاش هستیم با انجام اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه ، پرونده های این حوزه را در اسرع وقت پیگیری و به نتیجه برسانیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: امروز از طریق ویدئو کنفرانس نیز هفت آزمایشگاه ادله دیجتیال راه اندازی شد و انشاء الله از این ظرفیت ها برای تحقق بیشتر اهداف بهره ببریم .

وی یادآور شد: استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اردبیل، یزد، چهارمحال بختیاری و تهران بزرگ از جمله استان هایی بودند که هفت آزمایشگاه ادله دیجتیال، امروز در آنها راه اندازی شد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: امروز در ۱۴۰ نقطه از کشور پلیس فتا داریم و امید است تا سال آینده این میزان، ۳۰ درصد افزایش یابد البته باید بگویم تمام کشور و استان ها تحت پوشش پلیس فتا هستند.

سردار اشتری، کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی مردم را در صدر جرایم سایبری معرفی کرد و افزود: انشاء الله با هوشیاری بانک ها و مردم جرائم در این حوزه کاهش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش فضای مجازی در وقوع پدیده های اجتماعی، عنوان کرد: امروز در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و ... مسائل و تهدیداتی وجود دارد که حوزه فضای مجازی در وقوع آنها نقش قابل ملاحظه و تأثیرگذاری دارد، خوشبختانه پلیس فتا توانسته با پیش بینی ها، اقدامات مطلوبی انجام دهد.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت هوشمندانه فضای مجازی ، بیان کرد: از مسئولان محترم این حوزه می خواهم فضای مجازی به ویژه در مواقع حساس با هوشمندی ، درایت و توانمندی، مدیریت بیشتری شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور درباره جرایم پولشویی، مطرح کرد: خوشبختانه امروز شاهد یک ارتباط و تعامل خوب بین موسسات مالی ، اعتباری ، بانک ها و مراکزی که به نوعی با پول سروکار دارند، هستیم البته این ارتباطات در شکل ایده آلی نیست و انشاء الله بهتر شود ولی در تلاش هستیم با اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه از وقوع جرایم جلوگیری کنیم.

سردار اشتری در پاسخ به سوالی در خصوص ارزهای دیجتیال و موضع پلیس، گفت: موضع پلیس؛ موضع مسئولان اقتصادی کشور است و در راستای اهداف مد نظر به مسئولان کمک می کنیم، همواره در تلاش هستیم تجهیزات را به روز و اشراف پلیس را بر موضوعات این چنینی توسعه و تقویت کنیم و هرمقداری که مسئولان تقاضای کمک داشته باشند ما آماده همکاری و تعامل هستیم./

نظر شما