شناسهٔ خبر: 24284463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رییس جمهوری:

ایران و عمان برای گسترش گردشگری دریایی توافق کردند

تهران- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران و عمان برای گسترش همکاری های گردشگری دریایی ، طبیعت گردی و درمانی توافق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه شنبه خبرنگار ایرنا ، علی اصغر مونسان پس از نشست مشترک با احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان و هیات همراه در کاخ ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا تعداد گردشگران بین دو کشور افزایش پیدا کند.
وی افزود: تلاش کردیم تا داشته های دو کشور در زمینه گردشگری معرفی شوند.
مونسان تاکید کرد: با توجه به تلاش های جدیدی که عمان در زمینه صنایع دستی شروع کرده است ، مقرر شد تا ما مجموعه تجربیات خودمان را در اختیار آنها قرار دهیم.
معاون ریییس جمهوری تصریح کرد: دیگر موضوع جلسه بحث کاوش های باستان شناسی بود و روابطی که موزه های دو کشور خواهند داشت ، در این باره ما اعلام آمادگی کردیم در بحث کاوش های باستانی و اعزام کارشناسان میراث فرهنگی به عمان کمک کنیم.
مونسان یادآور شد: طرف عمانی از تجربه ما در زمینه تبدیل بناهای تاریخی به هتل استقبال کرد و بنا شد طی بازدیدی که وزیر گردشگری عمان از برخی از اماکن تاریخی ما که به هتل تبدیل شده خواهند داشت از تجربیات کارشناسی ما استفاده کند.
وی اضافه کرد: هر دو کشور نهایت تلاش مان را خواهیم کرد تا سطح روابط ما در حوزه گردشگری ارتقا پیدا کند.
معاون رییس جمهوری ادامه داد : در زمینه گردشگری دریایی یک تجربه کوچک ناموفق در سالهای گذشته وجود داشت که ما از طرف عمانی خواستیم تا برای رونق و جا افتادن این گونه گردشگری بین دو کشور قدری تامل و حوصله به خرج دهد ضمن اینکه ما پیشنهاد دادیم در برخی سفرهای گردشگری از حمل و نقل ترکیبی(دریایی و هوایی) ، استفاده شود.

** عمان برای گردشگران ایرانی تسهیلات در نظر می گیرد
وزیر گردشگری عمان نیز به ارتقاء روابط دو کشور در گونه های مختلف گردشگری اشاره کرد و افزود: ان شا ا... گام های عملی برای همکاری های مستمر در آینده برخواهیم داشت.
وی درباره گران بودن ویزای عمان نیز تصریح کرد: از نظر من ویزای عمان گران نیست.
المحرزی ادامه داد: بعضی از شرکت های گردشگری قبلا تضمین هایی از ایرانی ها می خواستند که اشتباه بود ، ما در این باره دخالت کردیم و در مقابل خطای این شرکت ها ایستادیم.
وی تاکید کرد: ان شاا... از این پس تسهیلاتی ارائه خواهیم داد تا شاهد افزایش رونق گردشگری بین دو کشور باشیم.
فراهنگ**3079**1540**1823

انتهای پیام /*

نظر شما