شناسهٔ خبر: 24285552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دیدار مقامات دو کشور تأکید شد؛

لزوم افزایش ظرفیت همکاری‌های مشترک گردشگری میان ایران و عمان

وزیر گردشگری عمان و رییس سازمان میراث فرهنگی ایران با یکدیگر دیدار و درباره انتقال تجربیات ایران در احیای بناهای تاریخی و افزایش گردشگران دو کشور گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بن ناصر المحروزی وزیر گردشگری عمان عصر امروز شنبه ۵ اسفندماه با علی اصغر مونسان رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایران در کاخ موزه سعدآباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که به منظور گفتگو پیرامون مسایل گردشگری و میراث فرهنگی میان دو کشور انجام شد دو طرف بر افزایش تعداد گردشگران ایران و عمان تاکید کردند.

در این برنامه علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به روابط خوب ایران و عمان باید بتوانیم روابط گردشگری دو کشور را ارتقا دهیم. اکنون در حوزه توریست سلامت، دریایی، طبیعت گردی ظرفیت‌های خوبی موجود است که در این جلسه درباره آن‌ها صحبت شد. همچنین خواستار افزایش تعداد گردشگران دو کشور هستیم چون ایران و عمان داشته های زیادی دارند و می‌توان به یکدیگر در حوزه ارتقای صنعت گردشگری کمک کرد.

وی افزود: اعلام آمادگی کردیم تجارب خود را در  زمینه باستان‌شناسی در اختیار باستان‌شناسان عمانی قرار دهیم به همین منظور درباره کاوش‌های باستان شناسی و روابط موزه های دو کشور  صحبت شد و آمادگی داریم کارشناسان این حوزه را به عمان اعزام کنیم.

مونسان ادامه داد: اعلام کردیم که در ایران برخی از مراکز تاریخی به هتل تبدیل شده و در این باره تجربیات موفقی داشته‌ایم که می‌توانیم در اختیار عمان هم بگذاریم.

مونسان در پاسخ به سوالی درباره توقف گردشگری دریایی ایران و عمان به دلیل  اقتصادی نبودن آن توسط سرمایه گذاران گفت: در این جلسه به این موضوع هم اشاره شد یک بار این مسیر تجربه شده ولی باید تامل بیشتری درباره آن کرد. این اقدام زمان بر است و باید بتوانیم حمل و نقل ترکیبی بگذاریم. یعنی وقتی گردشگر از طریق دریا یک مسیر را می‌رود،  در راه برگشت باید بتواند از خطوط هوایی استفاده کند و یا اینکه برنامه های دیگری گذاشته شود که خلیج فارس را کامل دور بزند. در این باره پیشنهاد کردیم که بندر عباس را نیز در نظر بگیرند.

در ادامه این برنامه احمد بن ناصر المحروزی وزیر گردشگری سلطنت عمان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ویزای سفر به عمان گفت: ویزای عمان گران نیست قبلا اشتباهاتی رخ داده بود برخی از شرکت‌ها تضمین‌هایی از مسافران می‌خواستند که اشتباه بود ما دخالت کرده و جلوی آن را گرفتیم.

نظر شما