شناسهٔ خبر: 24286430 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقال تجربیات مرمت آثار فرهنگی و کاوش باستان شناسی ایران به عمان

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در حوزه کاوش های باستان شناسی و مرمت آثار فرهنگی تجربیات بسیار خوبی داریم که می‌توانیم در اختیار کشور عمان قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما علی اصغر مونسان در دیدار با احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افزود: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی­ و فروشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی در عمان از جمله محورهای همکاری دو‌ کشور خواهد بود.


وی با بیان اینکه ایران کشوری چهارفصلایران است و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی است گفت: هم اکنون دمای برخی شهرها ده تا پانزده درجه زیر صفر و در عین حال شهرهایی با دمایی بیش از ۳۰ درجه داریم که دارای طبیعتی بکر و مقصد مورد علاقه برای گردشگران خواهد بود.


مونسان خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی و موزه‌هایی زیبا و آثار فرهنگی ارزشمند کشورمان برای گردشگران خارجی جذاب است.


وی تصریح کرد: روابط خوب و دوستانه ایران و عمان ریشه تاریخی دارد و هم اکنون نیز این روابط در سطح عالی قرار دارد‌.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:­امسال بالغ بر ۳۰۰‌میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم و قصد داریم این عدد را به یک‌میلیارد دلار برسانیم و آمادگی انتقال این تجربیات را به کشور عمان داریم.


مونسان افزود: با استفاده از ظرفیت کشتی‌های کروز می‌توان خط دریایی بین بندرعباس و مسقط را راه‌اندازی کرد و مردم ایران نیز علاقه بسیار زیادی به گردشگری دریایی دارند.


در این دیداراحمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان گفت: خوشبختانه ایران دارای جاذبه‌های بی‌نظیری است و گردشگرانی از عمان برای استفاده از خدمات پزشکی خصوصا عمل‌های جراحی چشم و عمل‌های زیبایی و زیارت اماکن متبرکه به ایران سفر می کنند.


وی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های ویژه دیگری مانند اسکی روی برف برخوردار است و گردشگران عمانی از آن کمتر اطلاع دارند افزود: می‌توانیم با تشکیل شرکت‌‌های مشترک گردشگری همکاری‎ها و تبادل توریست را افزایش دهیم.


المحرزی تاکید کرد: شاهد وجود جزیره‌ای زیبا به نام قشم هستیم که با تقویت همکاری‌های گردشگری بین دو کشور عمانی های بیشتری می توانند از این جزیره بازدید کنند.


وی ادامه داد: در خصوص گردشگری دریایی قبلا­یک خط بین بندرعباس و عمان وجود داشت که در حال حاضر فعال نیست.


وزیر گردشگری عمان خاطرنشان کرد: مسقط جاذبه‌های زیادی دارد و در حال حاضر شاهد اقبال گردشگران ایرانی برای سفر به مسقط هستیم.


المحرزی تصریح کرد: ایران کشور دوست و برادر ماست و اعتقاد دارم که گردشگری می‌تواند دو کشور را به هم نزدیک کند.

نظر شما