شناسهٔ خبر: 24221507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آخرین اخبار از پیدا شدن لاشه هواپیما؛

امداد رسانی به محل سانحه هوایی در قله ۴۵۰۰ متری/ تکاوران ارتش به محل سقوط هواپیما اعزام شدند

لاشه هواپیمای سقوط کرده در ارتفاع چهار هزار و ۵۰۰ متری زاگرس شناسایی شده و امداد رسانی در این ارتفاع سخت و سرد، به سرعت انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان  در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه دناکوه سمیرم گفت: تلاش داریم که عملیات امدادی با امکانات و تجهیزات به روز و مطمئن انجام شود.

منصور شیشه فروش با تاکید بر اینکه اقدامات مهی که طی روزهای گذشته صورت گرفت امروز نتیجه داد افزود: از صبح امروز نیروهای امداد و نجات به صورت زمینی و هوایی در ارتفاعات چهارهزار و 500 متری این منطقه به جستجو پرداختند و حدود هفت بالگرد از سپاه، ارتش و جمعیت هلال در این عملیات مشارکت داشتند.
به گفته این مسئول، حضور ارتش، سپاه و جمعیت هلال احمر نتیجه داد وبا ثبت تصاویری از ارتفاع چهار هزار و 500 متری لاشه هواپیما دیده شد.
وی اظهار کرد: اولین مرحله شناسایی که جستجو بود را طی کردیم و در مرحله بعدی با هماهنگی قوه قضاییه صحنه حادثه بررسی و براساس برنامه های سازمان هوپیمایی کشور پیگیری می شود.
شیشه فروش خاطر نشان کرد: ستاد مدیریت بحران در جوار کوه دنا در محل حادثه تشکیل شد و با تفکیک وظایف، تیم های بالگرد، کوهنوردان تخصصی و آموزش دیده به دره عمیق محل حادثه می روند تا عملیات انجام شود.
مدیر کل مدیریت بحران اصفهان تاکید کرد: سعی بر این است که در کوتاهترین زمان و با بهره گیری از فناوری روز ، نیروهای تخصصی و نیز اطلاعات هواشناسی ، عملیات امداد با حداکثر ایمنی و دقت انجام شود.

همچنین  سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی، از آغاز پیشروی زمینی تیم های تکاور نیروی زمینی ارتش به سمت محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج خبر داده است.

سرتیپ شاهین تقی‌خانی، درباره آخرین اقدامات ارتش برای جستجو و پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران – یاسوج، بیان کرد: پس از اعلام موقعیت دقیق لاشه هواپیمای ATR72 شرکت‌ آسمان در ارتفاع چهارهزار متری و در محدوده ‘ نقُل’ دناکوه سمیرم، تیم ‌های تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشروی زمینی خود را به سمت محل اعلام شده آغاز کردند.
سخنگوی ارتش ادامه داد: تیم‌های تکاور ارتش شامل کوهنوردان و نیروهای مخصوص به سمت نقطه مورد نظر حرکت کرده اند، البته رسیدن به منطقه مورد نظر به دلیل صعب‌العبور بودن کار نسبتا سختی است.
وی با بیان اینکه از سوی مقابل بالگردهای هوانیروز با پرواز در نقطه اعلام شده در حال بررسی امکان هلی‌ بورن نیروها هستند تصریح کرد: امکان دارد کار هلی ‌بورن کمی دشوار باشد اما جانشین فرمانده نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز و چندتن از فرماندهان پایگاه‌های نیروی هوایی با گشت‌های هوایی در حال بررسی امکان این کار هستند.
امیر سرتیپ تقی‌خانی ابراز امیدواری کرد: با وجود صعب العبور بودن مسیر و شرایط جوی نامناسب جوی، تیم‌های زمینی هرچه سریعتر خود را به نقطه اعلام شده برسانند.
سخنگوی ارتش با بیان اینکه پس از اعلام سقوط هواپیمای تهران – یاسوج تیم‌های ارتش به سمت منطقه سقوط حرکت کردند، افزود: امروز با بهتر شدن شرایط جوی تعدادی از جنگنده‌های RF4 و F14 نیروی هوایی از پایگاه‌های اصفهان و شیراز برای شناسایی و کمک به روند جست و جو و عکسبرداری هوایی چندین سورتی پرواز انجام دادند.
وی ادامه داد: در کنار این پرنده‌ها پایگاه هوانیروز ارتش در اصفهان بصورت دائم فعال است و بالگردهای خود را به منطقه اعزام کرده تا منطقه مورد نظر را مورد جستجو؛ و فرماندهان و مسئولان ستاد بحران را در مناطق مستقر کند.
امیر سرتیپ تقی‌خانی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌ های تکاور، پهپادها، بالگردها و جنگنده‌های ما در منطقه حضور دارند و طی آخرین اطلاعاتی که از منطقه به دست ما رسید نشان از این داشت که اتحادی بسیار خوب بین نیروهای عمل کننده و امدادی وجود دارد.
این مسئول ارتش کشورمان، افزود: همه یگان‌ها دست به دست هم دادند تا هرچه سریعتر عملیات جستجو به نتیجه برسد.
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شد و در منطقه کوهستانی دنا کوه از توابع شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرد.

انتهای پیام/

نظر شما